اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره واترجت صنعتی

موارد مهم در اجاره واترجت صنعتی

فهرست مطالب

دستگاه واترجت صنعتی در گروه دستگاه های بسیار پرکاربرد در زمینه های گوناگون می باشد. از این دستگاه می توان در مصارف خانگی نظیر شست و شوی حیاط و نرده و میله های ساختمان، شست وشوی بدنه ماشین و در مصارف صنعتی می توان در انجام عملیات سنگین نظیر تخریب بتن و… استفاده نمود. این دستگاه ها قادر می باشند، فشار آب را به میزان بسیار بالایی افزایش دهند، از این رو کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. اگر استفاده از دستگاه به ندرت و به صورت محدود و یا دوره ای لازم است، اجاره واترجت صنعتی انتخاب معقول تر و به صرفه تری خواهد بود.

پارامترهای مورد توجه هنگام اجاره واترجت صنعتی

از جمله مهم ترین پارامترهای حائز اهمیت در اجاره دستگاه واترجت صنعتی توجه به فشار و دبی دستگاه می باشد. دستگاه های واترجت قادر هستند فشار آب را از حدود 100 بار تا 2500 افزایش دهد. برای تأمین فشار بالا به پمپ و موتور قوی تری نیاز می باشد و به همان نسبت هزینه مورد نیاز برای تهیه و یا اجاره آن نیز افزایش می یابد. در نتیجه باید توجه نمود که دستگاه فشاری متناسب با نیاز تأمین نماید.  

اجزا اصلی دستگاه واترجت صنعتی

هنگام اجاره واترجت صنعتی توجه به نوع آلودگی و محیط کار حائز اهمیت می باشد. اطلاع از نحوه عملکرد دستگاه و اجزا می تواند در تصمیم گیری برای انتخاب دستگاه مناسب مؤثر است. از جمله برخی بخش های مهم دستگاه عبارت اند از:

بدنه

بدنه دستگاه شامل موتور و پمپ می باشد. هرچه پمپ و موتور قدرت بیشتری داشته باشند ، بدنه بزرگتر، سنگین تر و مستحکم تر خواهد بود. کلید اصلی روشن و خاموش کردن، نقاط اتصال به شلنگ لوله را می توان روی بدنه دستگاه یافت. بر روی بدنه دستگاه عموما قالب های متناسب با اتصال انواع نازل و قطعات جانبی تعبیه شده است.

موتور

قلب هر دستگاه واترجت، موتور الکتریکی آن می باشد. این بخش از دستگاه تأمین کننده نیروی لازم برای عملکرد پمپ است. به منظور عملکرد صحیح و مراقبت از موتور، آب ورودی که می تواند از یک شلنگ متصل به آب شهری تأمین شود، پیش از اینکه دچار افزایش فشار گردد، باید از پوشش دوجداره موجود دور موتور عبور نماید زیرا به این ترتیب دمای موتور را کاهش داده و باعث کاهش صدای تولیدی از جانب موتور و همین طور افزایش مدت زمان استفاده از دستگاه می شود. موتور دستگاه با شروع حرکت، نیروی لازم برای عملکرد پمپ را تأمین می نماید.

شلنگ فشارقوی

هنگامی که موتور روشن است، آب از شلنگ به طرف نازل حرکت می کند. در برخی انواع واترجت هنگامی که تفنگی توسط کاربر رها شود موتور دستگاه خاموش می گردد. چرا که در صورتی که آب از دستگاه خارج نشود ، دوباره وارد موتور می گردد و به علت بالا بودن دمای موتور، دمای آب نیز پیوسته افزایش می یابد و موجب آسیب به موتور می گردد. در صورتی که آب برای مدتی هرچند کوتاه در صورت روشن بودن دستگاه از آن خارج نشود می تواند موجب آسیب جدی به دستگاه گردد. به علاوه همه محرک ها باید از قفل ایمنی برخوردار باشند تا از روشن شدن تصادفی واترجت صنعتی جلوگیری شود.

چرخ ها

 این قطعات در افزایش مانورپذیری دستگاه بسیار مفید می باشند، به این ترتیب که امکان حمل و جابه جایی آسان دستگاه را برای کاربرهای مختلف به وجودئ آورده و استفاده از آن را در محیط های سخت صنعتی مناسب می نماید. 

لنس و تفنگی

لنس و تفنگی به عنوان دو بخش بسیار مهم دستگاه وظیفه انتقال آب پرفشار از شلنگ فشار قوی به نازل را دارد. این قطعات در ارتباط مستقیم و مداوم با آب می باشند در نتیجه از مواد مقاوم و ضد خوردگی در ساخت آنها استفاده می شود. با فشار تفنگی توسط کاربر دریچه عبور آب باز شده و با رها نمودن تفنگی دریچه بسته می گردد.