اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

آنچه قبل از اجاره واترجت باید بدانیم

فهرست مطالب

هنگامی که صحبت از استفاده از اجاره واترجت به میان می آید شما همواره دو راه پیش رو دارید: اجاره کردن و یا خریدن دستگاه. اما دانستن این امر که کدام یک گزینه ی بهتری برای شما است نیازمند در نظر گرفتن چند نکته می باشد.

مهم ترین نکته، تعداد دفعات استفاده ی شما از دستگاه است. اگر شما قصد دارید تا از دستگاه واترجت به ندرت استفاده نمایید برای مثال فقط چند بار در سال، و در عین حال هزینه ی خرید یک مدل مناسب با نیازتان بیشتر از بودجه ی شما می باشد اجاره کردن بهترین گزینه برای شماست.

مزایای اجاره واترجت صنعتی نسبت به خریدن    

از جمله برخی مزایای اجاره کردن واترجت صنعتی نسبت به خرید می تو ان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما احتیاجی به اختصاص دادن فضایی دائم برای نگه داری از دستگاه نخواهید داشت. پس در صورت نداشتن انبار یا فضایی مناسب برای نگه داری، اجاره کردن می تواند مزیتی بزرگ برای شما به حساب بیاید.
  • برخی قطعات در دستگاه با گذشت زمان و در اثر استفاده ی پیوسته، کیفیت و کارایی خود را از دست می دهند و نیاز به تعویض پیدا می کنند. این در حالی است که در صورت اجاره ی دستگاه شما هزینه ای برای تعویض و یا تعمیر قطعات نمی پردازید.
  • در صورت اجاره ی دستگاه، شما هزینه ی کمتری پرداخت می کنید حال آنکه می توانید از مزایای برخورداری از یک دستگاه با کیفیت نیز استفاده نمایید.

نکاتی که قبل از اجاره واترجت باید در نظر بگیرید

چند نکته ی بسیار مهم از جمله قدرت و دبی مورد نیاز، نوع منبع تغذیه، انتخاب واترجت آب سرد یا آب گرم  و نوع نازل، نکاتی اند که باید قبل از اجاره ی واترجت به آنها دقت کافی کرد، که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت:

قدرت و دبی دستگاه واترجت

 توجه به این نکته که شما از واترجت انتظار اعمال چه میزان فشار و یا چه میزان دبی را دارید بسته به نوع کاربرد شما و نوع آلودگی که با آن مواجه هستید می تواند متفاوت باشد. فشار عموما با واحد بار و دبی با واحد لیتر بر دقیقه بیان می شوند، حال آنکه فشار بالا نشان از قدرت بالاتر در از میان برداشتن آلودگی ها و دبی بالا از سریع تر انجام شدن عملیات شست و شو حاکی می کند.

اگر شما می خواهید از واترجت خود برای تمیز کردن وسیله ی نقلیه، لکه ی روی یک سطح از قبیل حیاط خانه ی خود استفاده کنید از فشار و نیروی به نسبت پایین تری در مقایسه با وقتی که می خواهید آسفالت و یا بتن خیابان را تمیز کنید احتیاج دارید و یا برای از میان برداشتن رنگ و نوشته های روی دیوار و یا برخی عملیات سنگین به فشار و دبی بالاتری  نیاز خواهید داشت. پس توجه به جنس سطح و نوع آلودگی بسیار اهمیت دارد.

منبع تغذیه ی واترجت

برای انجام عملیات شست وشو در محیط های کوچک و سربسته که در آنها دسترسی به کابل برق به تعداد کافی وجود دارد و یا محیط های سربسته ی فاقد تهویه ی مناسب، مدل های الکتریکی انتخاب مناسبی اند. این مدل واترجت سبک، کم صدا و ارزان تر از مدل احتراقی بوده و آلودگی تولید نمی کند و می تواند پاسخگوی طیف وسیعی از نیازها باشد.

واترجت های بنزینی و دیزلی برای شست و شو مواد سخت تر، چسبنده تر، لکه های قدیمی تر و یا مصارف صنعتی مناسب ترند و قابلیت تولید فشار و دبی بالاتری را دارند. اما صدا و آلودگی بیشتری تولید کرده و برای فضاهای باز و یا با تهویه ی مناسب انتخاب توجیه پذیر تری هستند.

واترجت آب سرد و آب گرم

واترجت آب سرد برای از بین بردن آلودگی های سبک و گرد و غبار و ذره های ریز و لکه ها مناسب اند. اما وقتی هدف از میان برداشتن لکه ها و آلودگی های روغنی و چرب باشد و یا همزمان با برداشتن آلودگی بخواهیم سطح را ضد عفونی نیز کنیم همانند کارخانه های صنایع غذایی و یا دامداری ها، استفاده از واترجت آب گرم مناسب تر است.

نازل مناسب

نکته ی دیگر هنگام اجاره واترجت نوع و اندازه ی نازل از جمله نکاتی است که میتواند تأثیر بسیاری در کیفیت شست و شو داشته باشد. اگر نازل کوچکتر از اندازه ی لازم باشد می تواند به موتور دستگاه آسیب برساند حال آنکه نازل با اندازه ی بزرگ تر می تواند باعث افت فشار هنگام خروج آب شود و از بین بردن آلودگی ها به نتیجه ی مطلوب نینجامد. واترجت های با قابلیت تولید فشار کمتر می توانند با نازل های قابل تنظیم نیز استفاده گردند.

نازل ها می توانند از نوع تخت، دوار و سوزنی و یا از مدل های خاص مانند نازل زمین شوی، سند بلاست و لجن کش باشند که کاربرد هر یک متفاوت بوده و باید با توجه به نیاز تهیه گردند.