اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نگهداری از فرش از نظافت روزانه تا ترمیم و رفو

فهرست مطالب

فرش‌و موکت‌کفپوشی مناسب برای هر نوع اتاق در خانه، شرکت یا هتل و خوابگاه به شمار می‌آیند زیرا گرما، راحتی و زیبایی را برای محیط فراهم می‌کنند. خوابگاه‌ها، هتل‌ها و سایر فضاهای بزرگ مشابه همچنین از ویژگی فرش و موکت در کاهش صدا و قیمت مقرون به صرفه آنها در مقایسه با کفپوش‌های سخت همانند چوب، سنگ یا مرمر بهره‌ می‌برند. اما این نوع کفپوش علی‌رغم برخورداری از مزایای متعدد مستعهد پنهان نمودن جرم و آلودگی منتقل شده توسط کفش افراد، گرد و غبار معلق در هوا یا آلودگی‌های ریخته شده بر روی زمین در میان الیاف و تار و پود خود است و در نتیجه مراقبت و نگهداری از آن دشوار می‌باشد. تلاش برای استفاده از روش‌های سنتی و خانگی برای نظافت و شستشوی فرش‌‌ها به ویژه در محیط‌های وسیع ممکن است باعث فرسودگی و پارگی بیشتر آنها شده و عمر مفید آنها را کاهش دهد.

در مقابل استفاده از تجهیزات مدرن و خرید یا اجاره موکت شوی بهترین راهکار نظافت و شستشوی فرش و افزایش طول عمر آن است. با انجام سه نوع عملیات نظافتی مختلف می‌توان فرش یا موکت محل زندگی، فعالیت یا کسب و کار خود را در بهترین شرایط حفظ کرد و اجاره موکت شوی در این مسیر به شما کمک خواهد کرد:

نظافت پیشگیرانه فرش

نگهداری و نظافت روزانه برای حفظ پاکیزگی فرش و موکت ضروری بوده و ظاهر فرش و کیفیت هوای داخلی را بهبود می‌بخشد. ساده‌ترین راه برای انجام این کار جاروکشی روزانه است. برای پادری‌های دارای الیاف کوتاه که معمولا در بخش‌های پر رفت و آمد از آنها استفاده می‌شود استفاده از یک جاروبرقی ایستاده برس دار مناسب است زیرا برس‌های آن به بلند کردن الیاف و جمع آوری آلودگی‌های خشک از میان آنها کمک می‌کنند.

برای فرش و موکت‌های دارای الیاف بلندتر یک جاروبرقی تجاری یا نیمه صنعتی با قدرت مکش کافی آلودگی‌های خشک را جمع آوری کرده و در عین حال تضمین ‌می‌کند که الیاف بلند فرش یا موکت در دستگاه جاروبرقی گیر نکنند. انجام عملیات نظافت روزانه و پیشگیرانه با اجاره موکت شوی نیز امکان پذیر است.

دستگاه‌های اسپری مکش که تحت عنوان مبل‌شوی نیز شناخته می‌شوند برای این عملیات مناسب هستند. همچنین با اجاره موکت شوی صنعتی و استفاده از آن در حالت کم رطوبت یا low moistureنیز می‌توان این عملیات را انجام داد.

شستشوی عمیق با اجاره موکت شوی

هنگامی که آلودگی، جرم و لکه‌ها بلافاصله یا به درستی از روی فرش یا موکت پاک نشوند، آنها معمولا به روش‌‌های نظافتی عمیق‌تر نیاز دارند. بهترین راهکار برای خارج نمودن آلودگی جای گرفته بین الیاف extraction است که برای انجام آن نیاز به خرید یا اجاره موکت شوی می‌باشد. در طی فرآیند پاشش- مکش یا injection-extracionمحلولی از آب و ماده شوینده بر روی برس‌های دستگاه یا مستقیما بر روی فرش یا موکت پاشش می‌شود این محلول کاملا بین الیاف نفوذ کرده و جرم و آلودگی انباشته شده را در خود حل می‌کند.

دستگاه‌های موکت شوی دارای برس‌های غلطکی می‌باشند و در کنار عملیات اسپری- مکش دارای قابلیت برس زنی هستند که باعث می‌شود آلودگی از عمق الیاف خارج شود. آب آلوده ایجاد شده در این فرآیند توسط سیستم مکنده دستگاه فرش و موکت شوی مکش می‌شود. هر چه آب آلوده باقی‌مانده به شکل کامل‌تری جمع آوری شود، آلودگی بیشتری را با خود از میان الیاف خارج می‌کند. عدم باقی‌ ماندن آب بین الیاف سرعت خشک شدن را افزایش داده و از ایجاد بوی نامطلوب جلوگیری می‌کند.
گاهی اوقات ممکن است از دستگاه پولیشر یا بخارشوی در عملیات شستشوی عمیق فرش یا موکت استفاده شود. دستگاه پولیشر به دلیل نداشتن سیستم مکش موجب انتقال آلودگی از بخشی از فرش به بخش دیگر می‌شود و کیفیت شستشوی مطلوبی فراهم نمی‌کند.

هنگام استفاده از بخارشوی نیز درجه حرارت بالای بخار می‌تواند باعث آسیب دیدگی الیاف شده و آنها را نسبت به رفت و آمد یا جارو کشی آسیب پذیر کند. بنابراین بهترین راهکار برای شستشوی عمیق و دوره ای اجاره موکت شوی و استفاده از این دستگاه تخصصی است.

شستشوی ترمیمی

نیاز به ترمیم و رفو فرش ناشی از عدم انجام عملیات نظافت پیشگیرانه و عمیق است. هنگامی که عملیات نظافت روزانه انجام نشود و اجاره موکت شوی و انجام شستشوی عمیق دوره ای در برنامه نظافتی یک مجموعه جایی نداشته باشد آلودگی و گرد و غبار در بین الیاف فرش و موکت انباشته خواهد شد.

این آلودگی و گرد و غبار در تماس با کفش همانند سمباده بر روی سطح کفپوش عمل کرده و در صورت وجود رطوبت موجب رشد کپک شده و فرش و موکت را به محل سکونت بسیار مناسبی برای حشرات و میکروارگان‌ها تبدیل می‌کنند که می‌توانند باعث آلرژی شوند.
با توجه به اینکه عملیات نظافت ترمیمی منابع بیشتری همانند آب و محلول شوینده مصرف می‌کند، زمان طولانی‌تری نیاز دارد و ممکن است خود باعث فرسودگی فرش یا موکت شود، این عملیات باید تنها زمانی که کاملا نیاز است انجام شود.

فرش‌ها و موکت‌ها کفپوش‌های زیبا و راحت هستند اما به منظور محافظت از سرمایه به صورت منظم نظافت و شستشو شوند. پروسه نظافت روزانه و شستشوی عمیق دوره ای با اجاره موکت شوی فرآیندهای مقرون به صرفه هستند که طول عمر این کفپوش را افزایش می دهند حال آنکه صبر کردن تا زمانی که فرش یا موکت نیازمند فرآیند ترمیم و رفو شود هزینه بیشتری به مجموعه تحمیل نموده و عمر آن را به میزان قابل توجه کاهش می‌دهد.