اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره جاروبرقی صنعتی

اجاره جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری آلودگی‌های خاص

فهرست مطالب

حجم آلودگی، ضایعات و پسماند موجود در کارگاه‌های مختلف همانند تراشکاری‌ و برش فلزات، چوب‌بری و نجاری، فروش و فرآوری سیمان و مصالح ساختمانی، شیشه‌سازی و … در مقایسه با محیط‌های مسکونی و اداره‌ها و شرکت‌ها بسیار بیشتر بوده و نوع این آلودگی نیز کاملا متفاوت است. استفاده از یک جاروبرقی خانگی برای نظافت چنین محیط‌‌هایی نه تنها کارآمد نیست و کیفیت مطلوبی ایجاد نمی‌کند بلکه ممکن است باعث آسیب دیدگی شدید و خرابی جاروبرقی‌های خانگی یا تجاری شود.

اگر شما نیز در محیط کار خود با چالش انباشت آلودگی‌های خاص همانند تراشه فلزات، خرده شیشه، خاک اره، مواد پودری و … مواجه هستید بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای شما به منظور غلبه بر این مشکل اجاره جاروبرقی صنعتی است.

چرا اجاره جاروبرقی صنعتی ؟

هنگام مطرح شدن این سوال نخستین پاسخی که به ذهن خطور می‌کند قدرت و مکش بالاتر مکنده‌های سری صنعتی و نیمه صنعتی در مقایسه با مدل‌های خانگی و ظرفیت مخزن بزرگتر آنها است. این پاسخ کاملا صحیح می‌باشد اما مزایای اجاره جاروبرقی صنعتی تنها به قدرت و ظرفیت بالاتر محدود نمی‌شود. در واقع یکی از دلایل اصلی کارآمدی جارو برقی‌ های صنعتی برای جمع آوری آلودگی‌های خاص به ساختار و سیستم فیلتراسیون قدرتمند آنها باز‌می‌گردد.

مکش آلودگی‌های خاص توسط یک جاروبرقی تجاری یا خانگی به سرعت باعث آسیب دیدگی فیلتر دستگاه و به دنبال آن عملکرد ضعیف جاروبرقی می‌شود. از سوی دیگر ناتوانی فیلتر در جذب مواد ریز و پودری مسیر بازگشت این ذرات به محیط پیرامون را باز گذاشته و افت کیفیت هوای محیط را به دنبال دارد.

تفاوت سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی و خانگی

اجاره جاروبرقی صنعتی به معنای استفاده از مکنده‌ای است که برخلاف مدل‌های خانگی دارای فیلتر‌های طبقه‌بندی شده می‌باشد. این فیلترها در مقایسه با فیلترهای رایج مورد استفاده در مدل‌های خانگی و تجاری (فیلترهای کیسه‌ای یا پاکتی یکبار مصرف) قادر بسته به کلاس خود قادر به جذب ذرات بسیار ریزتری هستند و به دلیل دارا بودن طراحی خاص (ستاره‌ای یا کارتریجی) دارای سطح فیلتراسیون بزرگتری نیز می‌باشند. فیلترهای ستاره‌ای کلاس L می‌توانند ذراتی به کوچکی 3 میکرون را فیلتر کنند.

توجه کنید که قطر موی انسان بین 50 تا 80 میکرون است. فیلترهای کلاس M و H(فیلتر هپا) به ترتیب توانایی فیلتر کردن ذراتی به کوچکی 1 میکرون و 3/0 میکرون را دارند. قدرت فیلتراسیون بالای این فیلترهای طبقه‌بندی شده از بازگشت گرد و غبار به محیط پیرامون جلوگیری کرده و نه تنها کیفیت نظافتی بهتری فراهم می‌کند بلکه باعث ارتقاء کیفیت هوای محیط شده و از کارکنان و افراد حاضر در محیط در برابر بیماری‌های تنفسی محافظت می‌کند.

فیلترهای خاص

اجاره جاروبرقی صنعتی امکان مکش مواد دارای درجه حرارت بالا یا چسبنده را برای شما فراهم می‌کند که جمع آوری آنها با مدل‌های خانگی یا تجاری به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. این امر به جنس فیلتر جاروبرقی‌های صنعتی باز می‌گردد که می‌تواند نومکس (برای مواد داغ) یا PTFE(برای مواد چسبنده) باشد. البته این فیلترها معمولا فیلتر استاندارد دستگاه نمی‌باشند و در صورت نیاز به این نوع فیلترها پیش از اجاره جاروبرقی صنعتی حتما باید هماهنگی‌های لازم با شرکت اجاره دهنده انجام شود.

سایکون

برخی دستگاه‌های جاروبرقی صنعتی مجهز به دهانه مکشی هستند که بصورت مماس بر روی بدنه قرار گرفته است. این دستگاه‌ها علاوه بر دهانه مکش مماسی دارای یک قطعه مخروطی فلزی هستند که در زیر فیلتر قرار گرفته است و سایکلون نام دارد. وجود دهانه مکش مماسی و سایکلون باعث ایجاد حرکت گردابی هوا داخل دستگاه شده و جدایش بهتر آلودگی‌ها از جریان هوا را به دنبال دارد.

همچنین سایکلون از فیلتر دستگاه در برابر آلودگی‌های برنده و ساینده هماننده خرده شیشه، تراشه فلزات و …محافظت می‌کند و امکان جمع آوری آنها را بدون هیچ گونه مشکلی فراهم می‌نماید حال آنکه این نوع آلودگی‌ها به راحتی موجب پاره شدن فیلتر یک جاروبرقی خانگی یا تجاری خواهند شد. بنابراین اگر قصد جمع آوری آلودگی‌های برنده یا ساینده را دارید به گزینه اجاره جاروبرقی صنعتی دارای سایکلون فکر کنید.

سیستم نظافت فیلتر

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های جاروبرقی‌های صنعتی با مدل‌های خانگی وجود سیستم نظافت فیلتر در آنهاست. همانطور که ذکر شد این رده از دستگاه‌ها برای جمع آوری آلودگی‌های خاص همانند گرد و غبار ریز و مواد پودری طراحی شده اند. انباشته شدن این مواد بر روی فیلتر می‌تواند به گرفتگی فیلتر منجر شده و باعث افت عملکرد مکش شود. وجود یک سیستم نظافت فیلتر در دستگاه این مشکل را حل می‌کند.

سیستم نظافت فیلتر در این جاروبرقی‌های دارای ساختار بسیار ساده است و معمولا بصورت یک تکاننده دستی یا سیستم دمش هوای معکوس می‌باشد. هنگام گرفتگی فیلتر و افت مکش کافی است که اهرم تکاننده را حرکت داد. حرکت دادن این اهرم موجب ایجاد یک حرکت عمودی در فیلتر شده و به دنبال آن گرد و غبار نشسته بر روی فیلتر به داخل مخزن ریخته می‌شود.

در مدل‌های دارای سیستم نظافت فیلتر از نوع دمش هوای معکوس برای نظافت فیلتر کافی است که در شرایط که موتور دستگاه روشن است دهانه مکش بسته شده و دریچه مخصوص روی بدنه باز شود به این ترتیب هوا در خلاف جهت همیشگی به داخل مخزن کشیده شده و با عبور از فیلتر باعث تمیز شدن آن می‌شود. به این ترتیب اجاره جاروبرقی صنعتی امکان جمع آوری مواد پودری و گرد و غبار ریز را بدون مشکل گرفتگی فیلتر فراهم می‌کند.