اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

مدیریت هزینه‌های نظافتی در فضاهای بزرگ

فهرست مطالب

مدیریت هزینه‌ها یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که مدیران کسب و کار با آن مواجهه هستند. شما بعنوان مدیر یک مجموعه بزرگ نه تنها مسئول نظارت بر هزینه‌های خدمات نظافتی و تجهیزات هستید بلکه مدیریت هزینه‌ نیروی انسانی و آموزش آنها نیز بر عهده شما است. در این مقاله برخی موارد مهم که توجه به آنها به تصمیم گیری درست در تخصیص منابع و افزایش بهره‌وری ناشی از خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی کمک می‌کند ،مورد بررسی قرار گرفته است:

شناسایی فضا و محیط کار پیش از خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی

درک چالش‌ها و نیازمندی‌های مجموعه تحت مدیریت شما برای مدیریت کارآمد هزینه‌های سرویس و نگهداری حیاتی است. بنابراین پیش از سرمایه گذاری برای خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی و ابزار مورد نیاز باید به موارد زیر به دقت توجه کنید:

– اندازه و چیدمان مجموعه
-نوع سطوح کف و کفپوش‌ها
-نوع پسماند، گرد و غبار، جرم و آلودگی موجود در مجموعه

در نظر گرفتن موارد فوق در تعیین نوع دستگاه مورد نظر (اسکرابر یا سوییپر برای سطوح کف، واترجت یا جاروبرقی برای سطوح ناهموار) و همچنین مدل و مشخصه‌های فنی مورد نیاز بسیار مهم است.

محدود کردن مصرف مواد شوینده و آب

کاهش میزان مصرف آب و مواد شوینده مورد نیاز برای نظافت و شستشو می‌تواند هزینه‌های اجرایی را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهد. استفاده از تکنولوژی با خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی مثل اسکرابر، سوییپر، واترجت می‌تواند بسیاری از آلودگی‌ها را به نحو موثر و بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی شوینده روزانه و متداول برطرف کند.
برخی سیستم‌های نظافتی در مقایسه با روش‌های نظافت سنتی همانند استفاده از تی و سطل برای شستشوی زمین 70 % کمتر آب مصرف می‌کنند. این امر نه تنها به معنای صرفه جویی در میزان مصرف آب و سازگاری بیشتر با محیط زیست است بلکه به کارکنان اجازه می‌دهد برای مدت زمانی 3 برابر طولانی‌تر بدون توقف کار برای تخلیه و پر کردن مجدد مخازن دستگاه کار کنند.

کاهش هزینه نیروی انسانی

اگر به دنبال روش‌های کاهش هزینه نیروی انسانی هستید به موارد زیر توجه کنید:

سرمایه گذاری در آموزش

یک نیروی کار بخوبی آموزش دیده بهره‌وری و بازده را به میزان قابل توجه افزایش می‌دهد. یک برنامه آموزشی برای کارکنان خود در نظر بگیرید که شامل آموزش ابتدایی و پیوسته باشد تا تضمین کند که ناآگاهی کارکنان شما و ناتوانی آنها در استفاده درست از تکنولوژی موجب اتلاف هزینه خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی صرف شده توسط شما نخواهد شد.

همکاری با یک تأمین کننده

با خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی تا حد امکان از یک برند آموزش را تسهیل کرده، بازده کارکنان را افزایش داده و هزینه نیروی انسانی را کاهش دهید. زیرا در این حالت اپراتورها مجبور به یادگیری چندین سیستم متفاوت نیستند. همچنین خرید یا اجاره تعداد قابل توجه تجهیزات نظافت صنعتی از یک تامین کننده به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

به روز رسانی تجهیزات نظافتی

استفاده از تجهیزات نظافتی که بصورت خودکار مواد شوینده و آب را ترکیب می کنند در مقایسه با روش دستی ترکیب مواد شوینده و آب سریعتر و ایمن‌تر است. همچنین می‌توانید با خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی باتری دار مجهز به باتری‌های ژل یا لیتیوم- یون که در مقایسه با باتری‌های آب و اسید قدیمی طول عمر و زمان شارژدهی طولانی‌تری دارند بازده کارکنان را افزایش دهید.

زیرا در این حالت دستگاه می‌تواند تنها با یک بار شارژ در یک شیفت کاری کامل مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تجهیزات دارای آپشن تنظیم از قبل به کارکنان اجازه می‌دهند که عملیات نظافت و شستشو را بلافاصله و بصورت پیوسته در طول شیفت‌ها آغاز کنند. در نهایت، به سرمایه گذاری در خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی با امکانات سرویس و نگهداری یکپارچه با دستگاه فکر کنید زیرا در این حالت تیم شما زمان کوتاه‌تری را صرف سرویس و نگهداری خواهد کرد.

محافظت از سرمایه

خرید یا اجاره تجهیزات نظافتی صنعتی به معنای صرف هزینه قابل توجه برای شرکت یا مجموعه شما است. راهکارهای زیر به افزایش طول عمر و ارتقاء عملکرد دستگاه‌های شما کمک خواهند کرد:

سرویس و نگهداری پیشگیرانه

یک برنامه زمانی برای سرویس و نگهداری ایجاد کنید بنابراین می‌توانید مشکلات پیش آمده را بلافاصله مشخص نموده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید تا از تعمیرات پرهزینه و بزرگ در آینده جلوگیری کنید.
بازبینی تجهیزات بعد از هر بار استفاده
تجهیزات خود را بعد از هر بار استفاده از لحاظ عدم وجود نشتی، فرسودگی، پارگی یا هر نشانه دیگری که می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل باشد، کاملا بررسی کنید.

داشتن چک لیست سرویس

یک چک لیست سرویس مرحله به مرحله آماده کنید تا نیازهای سرویس و نگهداری روتین را مشخص نماید، برای اپراتور مسئولیت پاسخگویی نسبت به سرویس دوره‌ای دستگاه را ایجاد کنید و تجهیزات خود را در شرایط کاری خوب نگه دارید.

بیشینه سازی عملکرد دستگاه

بر کارکنان خود هنگام کار با دستگاه نظارت کنید تا مطمئن شوید که از تجهیزات به درستی استفاده می‌کنند. این امر از خراب شدن زودهنگام دستگاههای خریداری یا اجاره شده جلوگیری خواهد کرد.