اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره اسکرابر دستی یا خودرویی، مزایا و معایب هر کدام

فهرست مطالب

اجاره اسکرابر روشی مقرون به صرفه برای حذف آلودگی، گرد و خاک و جرم از روی کفپوش فضاهای داخلی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه نیروی انسانی در حدود 90% هزینه کل نظافت و نگهداری سطوح کف را تشکیل می‌دهد و اجاره اسکرابر صنعتی به کاربران امکان می‌دهد تا کار بیشتری را در زمان کوتاه‌تر انجام دهند.

هنگامی که تصمیم به اجاره اسکرابر یا دستگاه کفشوی صنعتی گرفتید، سوال بعدی آن است که کدام گزینه زمین شوی صنعتی دستی یا خودرویی برای شما مناسب‌تر است؟ این مقاله به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از مزایا و معایب هر دو مل یافته و بهترین گزینه را متناسب با شرایط کاری و نوع نیاز خود انتخاب نمایید.

مزایا و معایب اجاره اسکرابر دستی

دستگاه‌های کف شوی صنعتی دستی در مقایسه با مدل‌های خودرویی ابعاد کوچکتر و ساختاری ساده‌تر دارند. ابعاد کوچکتر در این مدل‌ها به معنای پنهای شستشوی کوچکتر و مخازنی با ظرفیت کمتر است. در نتیجه مدل‌های دستی در مقایسه با مدل‌های خودرویی در هر ساعت مساحت کمتری را می‌توانند تمیز کنند. اما این نکته به هیچ عنوان به معنای ناکارآمدی دستگاه‌های کفشور دستی نیست.

این سری از اسکرابرها دارای قدرت مانور بالاتری بوده و اجاره اسکرابر دستی گزینه‌ای مناسب برای نظافت و شستشوی سطوح کف در محیط‌های کوچک تا متوسط یا محیط‌های متراکم ( محیط دارای تراکم بالای موانع محیطی) است. اسکرابرهای دستی به راحتی در فضاهای کم عرض حرکت کرده و بهترین عملکرد را در راهروهای باریک و فضای بین قفسه‌ها در انبارها و فروشگاه‌ها دارند. همچنین کار کردن با این اسکرابرها ساده تر بوده و نیازمند آموزش خاصی نمی‌باشد.

این رده از اسکرابرها به دلیل دارا بودن وزن کمتر و ابعاد کوچکتر به راحتی توسط آسانسور قابل حمل بوده و حتی امکان انتقال آنها بین طبقات بصورت دستی نیز به راحتی وجود دارد. از سوی دیگر اسکرابرهای دستی برخلاف مدل‌های خودرویی که تنها با باتری عمل می‌کنند در دو مدل کابلی و باتری دار عرضه شده و امکان اجاره اسکرابر از بین این دو مدل وجود دارد. اگر در بخش‌های مختلف محیط کاری شما امکان دسترسی به پریز برق وجود دارد، اجاره اسکرابر دستی کابلی گزینه بهتری برای شماست زیرا هنگام کار با این دستگاه نگرانی پیرامون اتمام شارژ دستگاه وجود ندارد.

مدل‌های اسکرابر باتری دار نیز خود در دو مدل دارای موتور حرکتی و فاقد موتور حرکتی عرضه می‌شوند و اگر محیط کوچک و فاقد رمپ و سطوح شیبدار باشد می‌توان از مدل‌های بدون موتور حرکتی استفاده نمود که هزینه اجاره آنها کمتر است. بنابراین بطور کلی هنگام اجاره اسکرابر های دستی گزینه‌های متنوع تری پیش روی شما قرار دارد و بسته به شرایط کاری و بودجه‌ای مدنظر خود می‌توانید بهترین مدل را انتخاب نمایید تنها نکته مهم بررسی تناسب کارایی دستگاه با وسعت محیط است.

این رده از اسکرابرها برای استفاده در فضاهای بزرگ مناسب نبوده و قادر به پوشش دهی کل محیط در زمان معقول و مناسب نمی‌باشند. همچنین با توجه به نحوه هدایت این دستگاه ها استفاده از آنها در فضاهای بزرگ می‌تواند موجب خستگی کاربر شود زیرا اپراتور مجبور است همراه با دستگاه حرکت کند. این مسأله به ویژه در خصوص اسکرابرهای دستی فاقد موتور حرکتی صادق است.

مزایا و معایب اسکرابر خودرویی

اجاره اسکرابر خودرویی می‌تواند زمان لازم برای انجام عملیات نظافتی یک فضای بزرگ را چه یک سالن ورزشی باشد چه یک انبار صنعتی به میزان قابل توجه کاهش دهد. در حقیقت مهم ترین مزیت مدل‌های خودرویی نسبت به مدل‌های دستی کارایی بیشتر آنهاست که به پهنای شستشوی وسیعتر و مخازن بزرگتر آنها باز می‌گردد. اسکرابر خودرویی در هر مسیر حرکتی خود پهنای بیشتری را پوشش می‌دهد و چون مخازن آن بزرگتر است، دفعات تخلیه و پر کردن مخازن کاهش می‌یابد که به معنای وقفه زمانی کمتر در عملیات است.

از سوی دیگر هنگام کار با این دستگاه، اپراتور بر روی صندلی اسکرابر نشسته و تنها نقش هدایت دستگاه را برعهده دارد در نتیجه کمتر دچار خستگی شده و در یک شیفت کاری همواره سرحال و کارآمد خواهد بود.
اگرچه اجاره اسکرابر خودرویی برای فضاهای بزرگ بسیار سودمند است اما باید توجه نمود که عرض معابر، درگاه‌ها و راهروها متناسب با عرض دستگاه باشد تا دستگاه به راحتی حرکت کرده و در اثر برخورد ناخواسته دچار آسیب دیدگی نشود.

بطور کلی این رده از دستگاه‌ها از قدرت مانور کافی برای محیط های کوچک و متراکم برخوردار نمی‌باشند. از سوی دیگر برای کار با آنها نیاز به اپراتور ماهرتر و باتجربه تری است که توانایی هدایت دستگاهی مشابه با خودرو را داشته باشد. همچنین هنگام کار با دستگاه نیاز به دقت و تمرکز بیشتری است تا برخورد ناخواسته اسکرابر با موانع یا افراد حاضر در محیط موجب وقوع حادثه‌ای ناگوار نشود.

در نهایت باید توجه نمود که هزینه اجاره اسکرابر خودرویی در مقایسه با مدل‌های دستی بالاتر است البته با در نظر گرفتن تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای نظافت یک فضای بزرگ و هزینه مرتبط با هر یک معمولا استفاده از این دستگاه مقرون به صرفه خواهد بود.