اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نکات مهم در پولیش کردن خودرو با پولیشر الکتریکی

فهرست مطالب

اگر صاحب یک خودرو باشید، احتمالا می‌دانید که خودروی شما هر روزه در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارد. بنابراین برای حفظ ظاهر خودرو در وضعیت مناسب، پولیش کردن و واکس زدن آن به صورت منظم ضروری است اما متاسفانه پولیش کردن ماشین بصورت دستی عملیاتی بسیار خسته کننده است و احتمالا پس از پولیش تنها یکی از در‌های خودرو از ادامه آن منصرف خواهید شد.

بنابراین شما برای انجام این عملیات و ارتقاء زیبایی ظاهری خودرو خود به ابزاری قدرتمند نیاز دارید تا به شما کمک کند در حداقل زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی و هزینه عملیات پولیش خودرو خود را انجام دهید. این ابزار قدرتمند می‌تواند یک دستگاه فرز یا پولیشر دستی باکیفیت باشد که با مراجعه به بخش اجاره ابزار از یک شرکت معتبر می‌توانید آن را تهیه کنید.پولیش کردن خودرو به شکل درست باعث حذف برخی عیوب ظاهری همانند خط و خش کوچک، زنگ زدگی و اچینگ می‌شود که این امر جلای خودرو را افزایش داده و آن را برای محافظت آماده می‌کند. پولیش کردن درست ماشین با استفاده از دستگاه فرز یا پولیشر دستی کار چندان سختی نیست اما باید با دقت و توجه بالا انجام شود زیرا برخی آسیب دیدگی‌های خودرو هر چند کوچک هم که باشند به راحتی قابل تعمیر و ترمیم نیستند.
برای انجام این عملیات به شیوه‌ای درست به موارد زیر توجه کنید:

اجاره ابزار با کیفیت

دستگاه‌های پولیشر دستی یا فرز باکیفیت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عیوب جزئی رنگ بدنه خودرو را برطرف کنند. این پولیشرها در مقیاس میکروسکوپی عمل می‌کنند در نتیجه به کیفیت رنگ آسیبی وارد نمی‌شود. قابلیت برش یک پولیشر دستی یا فرز معین با مقدار رنگ پرداخت شده یا حذف شده توسط آن تعیین می‌شود.

دستگاه‌های باکیفیت ظاهری خیس با درخشش عمیق ایجاد می‌کنند. در مقابل یک دستگاه فرز بی‌کیفیت باعث مات شدن لایه رویی رنگ می‌شود. هر نوع دستگاه پولیش دقیقا برای یک نوع کاربرد خاص طراحی و تولید شده است و انتخاب و اجاره ابزار پولیش باید با توجه به نوع پرداخت و درخشش نهایی مد نظر شما انجام شود. همچنین باید به مواردی همچون سختی رنگ، شرایط و ضخامت توجه کنید. علاوه بر این باید برچسب و دستورالعمل دستگاه را خوانده و نسبت به فرآیند و ابزار مورد استفاده اطلاعات کافی داشته باشید. پس پیش از اجاره ابزار و شروع کار محیط کار، زمانی را که دراختیار دارید و حتی شرایط آب و هوایی را چک کنید.

فرز یا پولیشر دارای قابلیت تنظیم سرعت

بهره گیری از پولیش با کمترین سایندگی برای دست یابی به پرداخت عالی بدنه خودرو حیاتی است. برخی تبلیغات نشان می‌دهند که با یک سرعت ثابت پولیش نتایج عالی حاصل می‌شود که این نوع تبلیغات واقعی نیست و برای دست یابی به بهترین نتیجه باید هنگام اجاره ابزار یک فرز یا پولیشر الکتریکی دارای قابلیت تنظیم سرعت را انتخاب نمایید و هنگام کار تنظیمات زیر را لحاظ کنید.

خراش‌های متوسط تا عمیق

اگر متوجه آسیب دیدگی متوسط تا عمیق بر روی رنگ، خش دایره‌ای اساسی، خراش و دیگر عیوب جدی شدید باید از دستگاه فرز خود همراه با یک پد فوم باکیفیت استفاده کنید. در این شرایط سرعت دستگاه را بر روی پنج یا شش قرار دهید. این راهکار به شما در پولیش کردن بهینه خودرو و دست یابی به بهترین نتیجه ممکن کمک خواهد کرد.

آسیب دیدگی جزئی و نرمال

اگر می‌خواهید عیوب جزئی مثل زنگ زدگی، اچینگ آب یا خش دایره‌ای معمولی را برطرف کنید لازم است از پد فوم و پد پرداخت لعاب استفاده کنید. سرعت دستگاه بسته به آن خط و خش تا چه حد جزئی باشند باید بین 3 تا 5 انتخاب شود. این شیوه موجب ایجاد پرداخت قابل تحسین بر روی بدنه خودرو می‌شود.

آسیب دیدگی بسیار جزئی یا بدون آسیب دیدگی

در این مورد نادر، رنگ بدنه خودرو شما به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نشده است اما شما تمایل به افزایش جلا و ایجاد بدنه تمیزتر دارید. در این حالت باید از پولیش پیش از واکس و پد فوم باکیفیت استفاده کنید و سرعت دستگاه را بین 1 تا 3 انتخاب نمایید.

مراحل پولیش خودرو با اجاره ابزار

1- نخستین مرحله تمیز کردن خودرو پیش از پولیش آن است. باقی ماندن هر گونه آلودگی یا پسماند روی بدنه خودرو می‌تواند باعث ایجاد خط و خش بیشتر شود.
2- یک قطره ماده پولیش روی پد دستگاه بمالید و سپس آن را با استفاده از پولیشر الکتریکی روی موضع مورد نظر پخش کنید.
3- پد دستگاه را روی بدنه قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که سرعت دستگاه روی تنظیمات کم قرار دارد.
4- از دستگاه برای پخش کردن پولیش در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
5- در این مرحله می‌توان سرعت دستگاه را روی مقدار مورد نظر تنظیم نمود. همانگونه که ذکر شد سرعت دستگاه در این مرحله بسته به نوع پولیشی است که می‌خواهید انجام دهید. فشار را به صورت یکنواخت بر بخش‌های مختلف اعمال کنید. دقت کنید که فشار بیش از حد می تواند به رنگ بدنه و حتی دستگاه شما آسیب وارد کند.
6- فرز یا پولیشر الکتریکی را به آرامی روی بخش مورد نظر حرکت دهید تا یک اثر مه گون ایجاد کند. ممکن است لازم باشد یک بخش خاص را بیش از یکبار پولیش کنید.
7- دستگاه را از روی بدنه برداشته و سپس آن را خاموش کنید.
8- از دستمال میکروفایبر پولیشینگ استفاده کنید و هر گونه الودگی و پسماند بر جای مانده را پاک کنید.

نکات مهم پولیش کردن خودرو

دستگاه فرز یا پولیشر الکتریکی هرگز نباید در حالت خشک مورد استفاده قرار گیرد. توصیه می‌شود هنگام کار به آهستگی حرکت کنید. بسیاری از افراد آماتور پولیشر یا فرز را بسیار سریع روی سطح رنگ حرکت می‌دهند. اگر حرکت بیش از حد سریع باشد، نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود. همچنین باید به فشار وارد بر سطح هنگام کار با دستگاه توجه کرد. هرگز فشار بیش از حد وارد نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی پوشش خارجی رنگ شود.