اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره سوییپر

نکاتی در رابطه با اجاره سوییپر

فهرست مطالب

دستگاه سوییپر یا جاروب شهری به منظور نظافت و جمع آوری زباله های جامد به کارگرفته می شود. این دستگاه عملیات نظافت را بدون به کار بردن آب و به شکل نظافت خشک انجام می دهد. امروزه با امکان اجاره سوییپر می توان به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه ای دائمی از امکانات یک دستگاه با کیفیت بهره برد.

هنگام اجاره سوییپر به چه نکاتی باید توجه نمود؟

هنگام تصمیم برای اجاره و به کارگیری دستگاه سوییپر صنعتی توجه به برخی نکات می تواند در رسیدن به یک انتخاب مناسب مفید باشد. از جمله این نکات عبارت اند از:

سیستم حرکتی

دستگاه های سوییپر از لحاظ منبع تغذیه به سه دسته تقسیم می شوند: باتری، سوخت، انرژی مکانیکی. هریک از این دستگاه ها دارای ویژگی خاصی هستند که با توجه به مشخصات محیط مورد نظافت از جمله وسعت محیط، نحوه تهویه، میزان آلودگی، صدا و آلودگی تولیدی می توان اقدام به تهیه و اجاره دستگاه سوییپر نمود.

باتری

در دسته اول انرژی موتور الکتریکی از طریق باتری تأمین می گردد. به این معنی که با شارژ باتری می توان برای مدت مشخصی از دستگاه استفاده نمود در محیط های بسته و یا مکان هایی که میزان صدا و آلودگی تولیدی کمتری مدنظر می باشد به کارگیری این مدل می تواند انتخاب مناسبی باشد.

سوخت فسیلی

دسته دوم دستگاه هایی هستند که با سوخت عمل می کنند. این دستگاه ها از قدرت بالاتری برخور بوده اما آلودگی بیشتری نیز تولید می نمایند، همچنین برای نظافت فضاهای وسیع و رو باز استفاده می گردند.

انرژی مکانیکی

دسته سوم دستگاه جاروب شهری با انرژی مکانیکی می باشد به این معنی که دستگاه هیچ گونه باتری و یا موتوری نداشته و فقط با اعمال نیرو از طرف کاربر فعالیت می نمایند. این دستگاه ها برای محیط های کوچک و مواردی که عملیات سنگین نظافتی در پیش نمی باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه هدایت دستگاه

دستگاه های جاروب خیابانی از نظر نحوه هدایت به دو گروه دستی و سرنشین دار تقسیم می شوند. از نوع دستی عموما برای نظافت محیط های کوچک و محدود استفاده می شود حال آنکه نوع سرنشین دار امکان نظافت فضاهای بزرگ را به آسانی و بدون دشواری فراهم می آورد. در نتیجه متناسب با نوع محیط و وسعت آن باید در مورد انتخاب دستگاه مناسب تصمیم گیری نمود.

برس

برس دستگاه از مهم ترین اجزا در دستگاه جاروب شهری می باشد. این دستگاه دارای یک برس رولی در مرکز و دو برس دیسکی در طرفین می باشد. از برس های دیسکی به منظور هدایت گرد و غبار به سمت برس رولی استفاده می شود در واقع برس میانی نقش اصلی را در انجام عملیات نظافت ایفا می کند. پهنای نظافت یا همان مقطعی از دستگاه که با هر بار به کارگیری دستگاه آلودگی ها را جمع آوری می نماید، یکی از ویژگی های نیازمند توجه می باشد. در مواقعی که محیط، وسعت زیادی دارد هرچه پهنای نظافت بیشتر باشد، سرعت انجام عملیات افزایش می یابد.

دسترسی آسان به مخازن

تخلیه مخزن باید در انتهای عملیات نظافت انجام گردد. سوییپر های دستی عموما از ابعاد کوچکی برخوردار می باشند، در نتیجه تخلیه مخازن در آنها غالبا به شیوه دستی انجام می پذیرد، اما اگر ابعاد دستگاه بزرگ شود، متناسب با آن ابعاد مخزن نیز بزرگ تر می باشد، در نتیجه عملیات تخلیه ممکن است دشوار گردد. در این شرایط تخلیه به شیوه ای اتواتیک انجام می پذیرد به این ترتیب که مخزن تا ارتفاع مشخص بالا رفته و سپس مخزن تخلیه می شود.

سایر موارد نیاز به توجه

مقاومت بدنه دستگاه، کاربری آسان، توان مکش دستگاه، قدرت مانورپذیری از دیگر عوامل مهم در انتخاب دستگاه مناسب می باشد.

کاربرد دستگاه در محیط

دستگاه سوییپر یک ماشین قدرتمند به منظور جمع آوری مکانیزه آلودگی ها و پسماند های خشک است. از این رو در محیط های بسیاری می توان از این تجهیز تخصصی استفاده نمود. پارکینگ های روباز، محوطه بیرونی هتل ها، مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز صنعتی مانند کارخانه ها و انبارها و همین طور خیابان ها از جمله این محیط ها می باشند.