اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

استفاده از واترجت در تخریب بتن

فهرست مطالب

بتن یکی از اصلی ترین و عمده ترین مصالح در ساخت سازه ها می باشد. تغییر در ترکیب مواد سازنده بتن منجر به تولید محصولات متنوعی چون بتن سبک، بتن سنگین و بتن مصلح می شود. بتن ها به واسطه ساختار پیوسته و مقاوم از استحکام بالایی هستند و همین استحکام بالا موجب پایداری سازه ها می شود. اما وجود ارتعاشات قوی و موادی چون کلرید ها می تواندبافت مستحکم بتن را تحت تاثیر قرار داده و موجب تخریب سازه گردد. از این رو رسیدگی و ترمیم بتن ها امری لازم و ضروری می باشد.

از دیر باز تا کنون از شیوه های سخت و دشواری چون استفاده از چکش برقی برای تخریب و با سازی بتن ها استفاده می کردند.استفاده از چکش برقی در فرآیند تخریب بتن اگر چه تا حدودی نیاز های تخریبی و اصلاحی بتن را مرتفع می نمود اما می تواند موجب وارد آمدن آسیب های پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری به بافت ها و بخش های داخلی و سالم بتن گرددد. با توجه به اهیمت اصلاح بتن و همچنین دشواری های استفاده از شیوه های سنتیف استفاده از شیوه های نوین و به کارگیری تجهیزات مکانیزه و صنعتی چون دستگاه واترجت صنعتی گزینه ای مناسب و ایده ال برای تخریب بتن و اصلاح و ترمیم آن می باشد.

ساز و کار دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی یا کارواش سیار دستگاهی مکانیزه و صنعتی می باشد که انواع علملیات های صنعتی و نظافتی را با استفاده از فشار های مختلف آب با فشار بالا به انجام می رساند. این دستگاه ها به منظور افزایش فشار آن مجهز به پمپ فشار قوی بوده می باشند. آب وارد شده به داخل دستگاه واترجت صنعتی ژش از غبور از پمپ دستگاه و افزایش فشار آب از طریق شیلنگ فشار قوی، لنس ها و نازل ها بر روی سطوح هدف پاشش می شود.

توان بالای این دستگاه ها در انجام انواع عملیات های صنعتی موجب افزایش محبوبیت آنها در بین کاربران شده و در نتیجه این دستگاه ها بسته به نوع فشار کاری در انواع مدل های خانگی، تجاری، صنعتی و فوق فشار قوی طراحی و تولید شده اند. واترجت های فوق فشار قوی به واسطه توان بالایی که در افزایش فشار آب دارند، در عملیات های سنگین صنعتی چون تخریب بتن، زنگ بری و لایه برداری از روی سطوح هموار و ناهموار افقی به کار می روند.

مزیت های تخریب بتن با استفاده از واترجت صنعتی

واترجت های صنعتی یا دستگاه های کارواش سیار به گونه ایا طراحی شده اند که امکان تغییر فشار کاری دستگلاه را به راحتی برای کاربر مهیا می نماید. همین قابلیت تغییر فشار یکی از بزرگ ترین ویژگی های دستگاه های واترجت صنعتی می باشد. زیرا امکان انتخاب فشار کاری مناسب و متناسب با نوع عملیات را برای کاربر مهیا می نماید. استفاده از فشار کاری مناسب ضمن اینکه موجب افزایش سرعت عملیات و ارتقا کیفیت آن می گردد بلکه از تخریب و وارد آمدن آسیب به سطوح زیرین نیز ممانعت می نماید.

استفاده از واترجت صنعتی در تخریب بتن نیز به واسطه امکان انتخاب فشار کاری مناسب مانع از وارد آمدن آسیب به سطوح زیرین می گردد. در حالی که استفاده از چکش برقی در تخریب بخش های آسیب دیده بتن به واسطه ارتعاشات ایجاد شده، موجب صدمه بخش های سالم شده و در نهایت از استحکام و کار آیی بتن می کاهد. ترک های ایجاد شده در لایه های زیرین مانع از ترمیم کامل و موثر بستر بتن شده و در نتیجه پیوند های مقاوم و مناسبی در بین لایه های قدیمی و لایه های جدید برقرار نمی گردد.

ضمن اینکه استفاده از دستگاه کارواش صنعتی در تخریب بتن هیچ گونه آسیبی به میل گرد های به کار رفته در داخل بتن وارد نمی کند. در حالیکه استفاده از دیگر شیوه های تخریب بتن با از بین بردن پوشش محافظ به کر رفته بر روی میلگرد ها موجب زنگ زدگی و خوردگی انها ئ در نهایت کاهش استحکام سازه های بتی می گردند.