اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

مبل شوی

نکات مهم در استفاده از دستگاه مبل شوی

فهرست مطالب

در منزل و محل کار یکی از وسایلی که در طی زمان دچار آلودگی می شود و نیاز به نظافت و شستشو دارد، مبلمان است. آلودگی مبلمان ممکن است بر اثر گرد و خاک، دوده و یا ریختن مواد غذایی بر روی آن باشد. آلودگی در محیط های کاری بیشتر از منزل می باشد بنابراین نظافت مبلمان اداری در زمان های کوتاهتری نسبت به مبلمان منزل باید صورت پذیرد.

رفع گرد و خاک و آلودگی های خشک سطحی معمولا به صورت هفتگی می باشد. شستشوی مبلمان به صورتی متفاوت می باشد و در محیطی که آلودگی زیاد است معمولا به صورت ماهانه و در محیط هایی مانند منزل به صورت سالانه صورت می پذیرد. نحوه نظافت مبلمان در ادامه بیان می شود.


نظافت هفتگی و جمع آوری گرد و خاک

نظافت مبلگرد و خاکی که بر سطح مبلمان قرار گرفته باید به صورت مرتب هر هفته به وسیله جاروبرقی جمع آوری شود. در صورتی که گرد و خاک از روی سطح جمع آوری نشود، به درون الیاف مبل نفوذ کرده و پس مدتی مبل رنگ تیره و کدری پیدا می کند و در طولانی مدت موجب پوسیدگی مبل می شود. به همین دلیل نظافت مبل ها باید به صورت هفتگی انجام شود و هر بار قبل از شستشو نیز جمع آوری آلودگی های سطحی به وسیله جاروبرقی بسیار مفید خواهد بود.

شستشو و لکه بری با استفاده از دستگاه مبل شوی

مبل شویدر صورتی که هر نوع مایعی بر روی مبلمان ریخته شود بر روی پارچه ایجاد لکه می کند. از بین بردن این لکه ها تنها با شستشو امکان پذیر می باشد. همچنین در طول زمان آلودگی های سطح مبل باعث تیره شدن سطح آن می گردد. بنابراین شستشوی سالیانه مبل ها باید به صورت مرتب انجام پذیرد تا علاوه بر رفع آلودگی ها بتوان طول عمر مفید مبل را نیز افزایش داد. برای شستشوی مبل کار آسانی نیست و معمولا بسیار سطحی و با روش های دستی انجام می پذیرد.

اما امروزه راهکار جدیدی وجود دارد و آن استفاده از دستگاه های مبل شوی است. دستگاه مبل شوی با پاشش فوم و مواد شوینده بر روی سطح باعث حل شدن آلودگی در مواد می شود. سپس دستگاه با مکش آلودگی موجب خشک شدن سطح می شود. برای شستشوی مبل به این روش نیازی به جابجایی مبلمان نمی باشد، بنابراین ایجاد بی نظمی در محیط نمی کند. با توجه به این که با استفاده از دستگاه مبل شوی رطوبت به الیاف داخلی مبل نمی رسد و آسیبی به آن نمی رساند، همچنین باعث می شود پس از نیم ساعت سطح به طور کامل خشک شده و قابل استفاده گردد.