اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نکات مهم در به کارگیری واترجت صنعتی

فهرست مطالب

واترجت صنعتی از هر دو نوع احتراقی و الکتریکی تقریبا می تواند هرنوع آلودگی را، از میان بردارد. این دستگاه مکانیزه، سرعت شست و شو را به طور چشم گیری افزایش داده و به بالا رفتن بازدهی و کیفیت عملیات می انجامد. در صورتی که قصد اجاره واترجت و یا خرید آن را دارید، دانستن چگونگی به کارگیری ایمن و مؤثر این دستگاه از ملزومات به شمار می آید.

انواع واترجت صنعتی و نحوه ی کارکرد آنها

دستگاه کارواش صنعتی چه از نوع بنزینی و دیزلی و چه در صورتی که الکتریکی باشد، دارای یک پمپ فشار قوی است. این پمپ، آب ورودی را به فشار بسیار بالایی رسانده و سپس آن را به سمت نازل، که محل خروج آن است می فرستد. آب ورودی می تواند توسط یک شلنگ که به شیر آب شهری متصل شده تأمین گردد.

واترجت های احتراقی قابلیت ایجاد فشار بیشتری را در مقایسه با نوع الکتریکی دارند، فشار در این نوع حتی می تواند به بیش از 2000 بار نیز  برسد. این واترجت ها برای عملیات های سنگین تر مانند تخریب بتن، شست و شوی لکه های عمیق و قدیمی روی سطوح و یا رنگ و نقاشی های روی دیوار می توانند کاربردی تر باشند.

انواع نازل ها برای مصارف متفاوت

واترجت هایی که قابلیت ایجاد فشار کمتر از 200 بار را دارند، معمولا با یک نازل قابل تنظیم که از 0 تا 60 درجه قابل تغییر زاویه ی خروجی آب است، مورد استفاده قرار می گیرند. زاویه ی خروج آب می تواند در وسعت منطقه ی مورد شست و شو و سرعت انجام عملیات مؤثر باشد.

هرچه آب در پهنای باریک تری از نازل خارج شود و زاویه کوچک تر باشد، فشار اعمال شده در نقطه بیشتر است و در نتیجه می توان در عملیات های سنگین تر از این نوع نازل ها استفاده نمود، مانند نازل های سوزنی. اما هرچه زاویه بیشتر و پهنای خروج آب بزرگ تر شود ، برای شست و شو ی ساده تر سطوح مناسب است، مانند نازل های مسطح.

درصورت به کارگیری از مواد شوینده بهتر است این پهنا بزرگ تر باشد و نازل به کار گرفته شده از نوع قابل تنظیم باشد.

اما نوع نازل باید متناسب با میزان دبی و فشار دستگاه انتخاب گردد. نازل های خاص دیگر که می توان به آنها اشاره کرد: نازل های سندبلاست، لجن کش، کفشوی است که هرکدام کاربردهای ویژه ای دارند.

نکات مهم در به کارگیری واترجت صنعتی

1-نکاتی قبل از روشن کردن دستگاه

2-نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه

نکاتی که قبل از روشن کردن واترجت باید انجام داد

• اگر شلنگ آب ورودی دارای فیلتر می باشد، باید ابتدا فیلتر را از هر آلودگی تمیز نمود.
• لوازم جانبی مانند نازل، لنس و گان در صورت عدم اتصال باید متصل شود.
• شیر آب ورودی باید به مدت یک دقیقه قبل از روشن کردن دستگاه باز شود تا سیستم آماده شده و هرگونه هوای اضافی از دستگاه خارج گردد.
نکته ی بسیار مهمی که پس از روشن کردن دستگاه باید به آن توجه نمود، این است که به علت گرمای موتور، دمای آب افزایش می یابد، پس در صورتی که این آب در دستگاه باقی بماند می تواند باعث آسیب جدی به موتور و اجزاء داخلی دستگاه شود.

بنابراین در صورت روشن بودن دستگاه هرگز نباید دست خود را برای مدتی، بیشتر از چند ثانیه از روی ماشه تفنگی برداشت و مانع از خروج آب شد.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه

کارواش صنعتی به علت آب پرفشاری که حمل می کند، می تواند در صورت به کارگیری نادرست باعث ایجاد آسیب های جدی برای افراد گردد، پس دانستن نکات ایمنی در این باره از ملزومات به شمار می آید.

برخی از این نکات عبارت اند از:
• هرگز نباید واترجت را سمت افراد، گیاهان، حیوانات و به طور کل موجودات زنده نشانه گرفت.
• استفاده از عینک  ایمنی، دستکش و کفش مخصوص هنگام استفاده از دستگاه از نکات بسیار مهم به شمار می آید.
• هرگز نباید هنگام قرار گرفتن در ارتفاع برای مثال بر روی نردبان از دستگاه استفاده نمود، زیرا فشار آب در هنگام خروج از نازل می تواند موجب برهم زدن تعادل شود.
• رعایت فاصله ی حداقل 2 متری با سطح مورد شست و شو می تواند در حفظ ایمنی افراد مؤثر باشد.
• قبل از جدا نمودن شیرها، دستگاه باید ابتدا خاموش گردد، شیر آب ورودی بسته شود، سپس باید ماشه ی تفنگی فشار داده شود تا آب باقی مانده در دستگاه خارج گردد.
• قفل ایمنی نازل هنگام تعویض نازل باید در حالت فعال قرار بگیرد.