اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره واترجت برای تخریب بتن

فهرست مطالب

عملیات تخریب بتن و مضرس کردن بتن جهت تخریب و یا ترمیم سازه های بتنی انجام می گیرد که می تواند به صورت کامل و یا موضعی باشد. برای تخریب سازه چند روش وجود دارد که استفاده از ماشین آلات مکانیکی یک روش معمول در میان آن ها است اما به دلیل داشتن ارتعاش مشکلاتی مانند ایجاد ترک در سازه، تولید سر و صدا و گرد و خاک فراوان و ایجاد ضربه به دست کاربر به دنبال دارد. اما روش نوین و پیشرفته ای که برای تخریب و مضرس کردن بتن در دسترس قرار دارد، روش استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می باشد که در میان شیوه های موجود برای عملیات تخریب بتن دارای بالاترین کیفیت و کمترین عیب و زیان است. با اجاره واترجت امکان تخریب بتن کامل و موضعی با بهترین نتیجه فراهم می گردد.

کاربرد واترجت صنعتی در تخریب و مضرس کردن بتن

تخریب و برداشتن لایه های بتن سازه به وسیله دستگاه های واترجت صنعتی فوق فشار که دارای فشار کاری 1000 تا 3000 بار هستند، انجام می پذیرد. در این روش جریان آب فوق فشار قوی به شکل متمرکز به نقطه مورد نظر پاشش شده و سبب جداسازی ملات و سنگ‌دانه ها از یکدیگر می شود. ابزارهای ویژه ای جهت تخریب بتن طراحی و تولید شده است که به همراه دستگاه واترجت مورد استفاده قرار می گیرد.

اجاره واترجت فوق فشار قوی

به منظور تخریب و مضرس کردن سازه های بتنی امکان اجاره واترجت وجود دارد تا عملیات مورد نظر در بازه زمانی تعیین شده انجام پذیرد.

مزایای اجاره واترجت برای تخریب بتن

تخریب بتن با واترجت یک شیوه نوین و عالی است که نتایج حاصل این روش را به یک روش استثنایی و منحصر به فرد تبدیل می نماید. اما اجاره واترجت برای چگونه می تواند عملیات تخریب بتن را به بهترین شکل پیش برد؟

تخریب موضعی

با اجاره واترجت علاوه بر تخریب کلی سازه امکان تخریب موضعی بتن نیز وجود دارد، به این معنا که در این روش می توان به تخریب بخش های آسیب دیده پرداخت و برای ترمیم دیگر نیازی به تخریب کل سازه نخواهد بود. این ویژگی برای تخریب بخش های کرمو شده و یا دارای خوردگی بسیار کاربرد دارد و از این طریق محدوده آسیب دیده برداشته شده و ملات تازه برای نوسازی تزریق می شود.

سطح کیفی بالا

هم زمان با اجاره واترجت می توان به سطح کیفی بالای عملکرد دست یافت؛ این بدان معنا است که سنگ‌دانه ها دچار آسیب و شکستگی نمی شوند،‌ نمک و چربی احتمالی از روی سطح پاک می شود و در نهایت ملات جدید با سنگ‌دانه پیوند بهتری پیدا می کند.

بدون ترک خوردگی

برخلاف روش های مکانیکی استفاده از واترجت فوق فشار قوی در سازه بتنی ترک مویی و یا عمقی به وجود نمی آورد. ترک ها مقاومت و استحکام سازه را کاهش می دهد و با گذشت زمان معایب بیشتری بر اثر این پدیده در سازه ظاهر می شود. بتن دارای خلل و فرج هایی است که هنگام پاشش آب توسط واترجت ملات سیمان از سنگ‌دانه ها جدا شده و با مضرس شدن بتن ترکی در سازه به وجود نمی آید.

صدمه نزدن به میلگرد

آسیب دیدن میلگردها در روش های ضربه ای و … از متداول ترین مشکلات این روش ها است که بر اثر ایجاد ضربه به سازه،‌ میلگردها حالت طبیعی خود را از دست داده و در عمل ناکارآمد می شوند. تخریب بتن با واترجت این مشکل را کنار می زند و حتی اثرات مثبتی نیز برجای می گذارد؛‌ برخورد جریان پرفشار آب با میلگردها سبب تمیزی آن شده، زنگ زدگی ها را از بین می برد و هیچ آسیبی به وجود نمی آورد. شستشوی میلگردها با واترجت باعث می شود میزان جذب و چسبندگی ملات به میلگردها افزایش یابد.

آسیب نرسیدن به کاربر

دستگاه هایی مانند هیلتی و مشابه آن ارتعاشات زیادی به دست اپراتورها وارد می کنند و اگر به نکات ایمنی توجه نشود آسیب دیدگی های شدیدی به وجود می آید. هم چنین گرد و خاک ایجاد شده در این روش ها اثرات بسیار نامطلوبی بر دستگاه تنفسی کاربران به جا می گذارد. با اجاره واترجت صنعتی کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که در برابر چنین آسیب هایی در امان هستند و با رعایت اصول ایمنی استفاده از دستگاه ضربه ای به آن ها وارد نمی شود. در فشارهای بالا که امکان تحمیل نیروی بازگشتی به اپراتور وجود دارد تجهیزات رباتیک مخصوص تخریب بتن به کار می رود.