اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره موکت شوی

چگونگی افزایش بهره وری دستگاه فرش و موکت شوی

فهرست مطالب

در محیط هایی با وسعت بالا که سطوح کف در آن ها با فرش یا موکت پوشانده شده است، مانند مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی، هتل ها و غیره، نظافت سطوح کف به آسانی انجام نمی شود.

جمع کردن و جابجایی فرش و موکت و انتقال آن ها به مکانی برای شستشو کار آسانی نیست. از طرفی پس از شستشو چند روز برای خشک شدن آن ها لازم است.

به همین دلیل روش های مرسوم و سنتی برای شستشوی فرش و موکت مشکلات زیادی دارند. از جمله  مشکلات این روش ها می توان به زمان بر بودن، مصرف زیاد آب و مواد شوینده، دیر خشک شدن، آسیب به فرش و موکت و همچنین خالی ماندن سطح در طی چند روز اشاره نمود.

اما امروزه می توان با استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی این مشکلات را برطرف نمود و به آسانی این سطوح را شستشو نمود.

معرفی دستگاه فرش و موکت شوی

دستگاه فرش شوی مکانیزه برای شستشوی فرش و موکت در محیط های مختلف به کار می رود. با استفاده از این دستگاه می توان سطوح پوشیده شده با فرش یا موکت را به راحتی بدون جابجایی آن ها شستشو نمود.

صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در آب و مواد شوینده و همچنین صرف انرژی کمتر از جمله مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. با استفاده از این دستگاه کاربر و نیروی خدماتی به هیچ عنوان در هنگام کار خسته نخواهد شد. استفاده صحیح از این دستگاه و رعایت اصول و نگهداری باعث می شود کارایی آن در طی زمان کاهش پیدا نکند همچنین طول عمر دستگاه نیز افزایش می یابد.

خرید یا اجاره موکت شوی

شستشوی سطوحی مانند فرش و موکت معمولا به صورت سالیانه و یا چند ماه یکبار انجام می شود. بنابراین شاید خرید یک دستگاه برای شستشوی موکت و فرش از نظر اقتصادی به صرفه نباشد. بنابراین بهترین کار اجاره موکت شوی می باشد. با اجاره دستگاه فرش و موکت شوی علاوه بر این که می توان در هزینه ها صرفه جویی نمود و با یک روز اجاره یفرش شوی و هزینه ای پایین عملیات نظافت فرش و موکت ها را به خوبی انجام داد، همچنین هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری دستگاه نیز به عهده مالک می باشد.

نکات مهم در افزایش بهره وری دستگاه فرش و موکت شوی

با رعایت نکاتی در استفاده از دستگاه و همچنین تعمیر و نگهداری به موقع می توان با افزایش بازده دستگاه، طول عمر آن را نیز افزایش داد.

بر همین اساس علاوه مراقبت های لازم بهتر است در انتخاب برس مناسب برای دستگاه فرش و موکت شوی نیز دقت شود. همچنین برس متناسب با سطح می تواند قدرت شویندگی را بهبود بخشد. سرعت حرکت دستگاه بر روی سطح نیز می تواند تاثیر مستقیمی در میزان پاک کنندگی داشته باشد. این نکات در ادامه شرح داده شده اند.

انتخاب برس مناسب

آلودگی های فرش و موکت با نفوذ در الیاف آن ها موجب تیرگی و تغییر رنگ آن ها می شود. این آلودگی ها علاوه بر این که باعث کاهش جلوه ظاهری سطح می شود، در بلند مدت موجب پوسیدگی و آسیب رسیدن به فرش یا موکت نیز می گردد.

برس در دستگاه فر و موکت شوی نقشی اساسی در بیرون کشیدن این آلودگی ها دارد. این دستگاه با پاشش آب یا محلول شوینده و سپس چرخش برس می تواند آلودگی ها را از سطح جدا نماید.

برس این دستگاه ها از نوع غلطکی می باشد بنابراین هیچ آسیبی به سطح وارد نمی نماید. پهنای شستشو در این دستگاه ها برابر با پهنای برس می باشد. بنابر دلایل گفته شده می توان گفت قدرت پاک کنندگی دستگاه فرش و موکت شوی به کیفیت و ساختار برس آن بسیار بستگی دارد.

استفاده از شوینده تخصصی

آلودگی هایی که بر روی فرش و موکت ها قرار دارد انواع مختلفی هستند. این لکه ها و آلودگی ها می توانند اثرات مواد چرب و روغنی، مواد غذایی و گرد و خاک می تواند جلوه ظاهری و همچنین الیاف فرش و موکت را تحت تاثیر قرار دهد.

این آلودگی ها معمولا تنها با آب قابل شستشو نمی باشند و حتما باید از مواد شوینده استفاده شود تا به طور کامل اثرات آن ها از بین برود. یک از ویژگی های دستگاه های فرش و موکت شوی سیستم دوزینگ مواد شوینده می باشد که می توان میزان پاشش مواد شوینده را متناسب با میزان آلودگی سطح تنظیم نمود.

حفظ سرعت مناسب شستشو

یکی از ویژگی های مهم دستگاه های مکانیزه نظافتی، افزایش سرعت نظافت و شستشو می باشد. این ویژگی برای تمامی دستگاه ها صادق. اما باید توجه داشت با افزایش سرعت غیر متعارف دستگاه و حرکت دادن آن، ممکن است دستگاه نتواند به خوبی بر روی سطح اثرگذار باشد و آلودگی ها را از بین ببرد.

این موضوع برای دستگاه فرش و موکت شوی نیز صحت دارد و باید در حین شستشو که باید دستگاه را رو به جلو حرکت داد، از سرعت بالا خودداری نمود تا دستگاه فرصت کافی برای جدا کردن آلودگی ها از سطح و از بین بردن لکه ها را داشته باشد.