اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره جاروبرقی مناسب

راهکارهایی برای افزایش طول عمر جاروبرقی

فهرست مطالب

کی از دستگاه ها مهم و اساسی برای نظافت محیط های مختلف، دستگاه جاروبرقی می باشد. جاروبرقی دارای رده بندی های مختلفی است که شامل جاروبرقی خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی می باشد. با تجه به عملکرد مشابه این دستگاه ها شاید به نظر برسد که هریک را می توان به جای مدل دیگر مورد استفاده قرار داد.

اما باید توجه داشت کاربرد هریک از این مدل های جاروبرقی متناسب با محیط و نوع آلودگی یا مواد می باشد و استفاده نادرست و نابجا از هرکدام باعث می شود نتوان به مقصود دلخواه رسید و یا دستگاه پس از مدتی کوتاه آسیب ببیند. بنابراین با انتخاب درست دستگاه جاروبرقی می توان علاوه بر رفع کامل آلودگی ها و بالا رفتن کیفیت نظافت، از آسیب های احتمالی به دستگاه نیز جلوگیری نمود تا طول عمرآن افزایش یابد.

دقت در انتخاب دستگاه فقط در مورد خرید نیست و باید در هنگام اجاره جاروبرقی نیز در انتخاب دستگاه توجه نمود.

انواع جاروبرقی

همانطور که گفته شد جاروبرقی دارای انواع مختلفی است که انتخاب آن ها به محیط، نوع آلودگی یا موادی که باید جمع آوری شود و همچنین میزان استفاده از دستگاه بستگی دارد. برای آلودگی کم و خشک در یک محیط کوچک استفاده از جاروبرقی خانگی توصیه می شود.

در صورتی که وسعت محیط کمی بالاتر باشد مانند هتل و یا مسجد، جاروبرقی تجاری مناسب خواهد بود. اگر همراه با آلودگی های جامد، نیاز به جمع آوری آلودگی های مایع باشد، می توان از جاروبرقی آب و خاک استفاده نمود. در محیط های کارگاهی و صنعتی نیز بسته به وسعت محیط و میزان آلودگی می توان از جاروبرقی نیمه صنعتی و یا جاروبرقی صنعتی بهره برد.

برخی ویژگی ها در جاروبرقی صنعتی می تواند کارایی آن ها مشخص کند. بنابراین در یک محیط صنعتی باید توجه نمود که موادی که باید به وسیله جاروبرقی صنعتی جمع آوری شوند جامد هستند و یا مایع، به صورت پودری هستند و یا دانه ای و یا حتی میزان حجم مواد نیز قابل اهمیت است.

اگر در محیط مواد اشتعال زا یا قابل انفجار باشد باید جاروبرقی دارای استاندارد های لازم باشد. نوع بدنه، نوع فیلتر، حجم مخزن، قدرت مکش و… از جمله مشخصاتی از دستگاه هستند که باید در هنگام خرید یا اجاره جاروبرقی دقت نمود.

 

راهکارهای سرویس و نگهداری جاروبرقی

پس از انتخاب دستگاه مناسب و تهیه آن باید در نگهداری آن نیز نکاتی مورد توجه قرار گیرد. در هنگام استفاده از جاروبرقی و همچنین سرویس و نگهداری آن رعایت برخی موارد باعث می شود از خرابی دستگاه جلوگیری شود و طول عمر آن افزایش یابد.

مراقبت از دستگاه باعث می شود از خرابی های اساسی و هزینه های تعمیر جلوگیری شود. در ادامه برخی نکات ارائه شده است.

 

1- نگهداری دستگاه در محل مناسب

محیط های صنعتی معمولا محیط هایی با آلودگی های زیاد هستند. با استفاده از جاروبرقی صنعتی این آلودگی ها به طور کامل جمع آوری می شود

. دستگاه جارو برقی نیز خود در معرض همین آلودگی ها قرار دارد که باید آن هم به روش های خاص نظافت شود تا آلودگی ها و گرد و خاک موجب کاهش کارایی و عملکرد آن گردد. بنابراین علاوه بر نظافت جاروبرقی در فواصل زمانی مناسب، باید آن را در محیطی به دور از آلودگی نگهداری نمود.

دستگاه باید به دور از باد و باران و آفتاب قرار گیرد تا آسیبی به آن وارد نشود.


2- تخلیه به موقع مخزن

ضایعات جمع آوری شده توسط جاروبرقی صنعتی در یک مخزن جمع می شوند. این مخزن می تواند قابل جدا شدن باشد و یا دارای سبد برای جداسازی مواد جامد از مایع باشد. برخی مدل ها نیز دارای سیستم Longopac هستند. در هر صورت مخزن دستگاه باید به صورت منظم و به موقع تخلیه شود.

انباشت آلودگی ها در مخزن دستگاه می تواند موجب آسیب به دستگاه شود علاوه بر این می تواند با کاهش کارایی همراه باشد. ضمن این که برخی آلاینده ها خطر احتراق و یا انفجار نیز دارند که بسیار خطرناک است.


3- نظافت فیلتر

فیلتر جاروبرقی معمولا انباشه از گرد و غبار است که پس از مدتی موجب کاهش کارایی اولیه دستگاه می گردد. این فیلتر باید پس از مدتی نظافت شود تا ذرات ریز غبار از فیلتر جدا شوند. بین نظافت فیلتر جاروبرقی صنعتی و خانگی تفاوت هایی وجود دارد.

برخی از دستگاه های صنعتی دارای اهرم تکاننده دستی فیلتر هستند، برخی دیگر نیز دارای سیستم نظافت فیلتر با استفاده از سیستم دمش هوای معکوس می باشند که کار را بسیار آسان نموده است.


4- عدم استفاده از دستگاه در کاربرد نامناسب

شاید یک تصور این باشد که از دستگاه مکنده می توان در هر محیط و برای جمع آوری هر نوع آلودگی استفاده نمود.

اما باید توجه داشت که هر نوع آلودگی را نمی توان با یک دستگاه جمع آوری نمود. برخی مواد ممکن است خورنده باشند و یا قابل استعال یا قابل احتراق باشند، بنابراین باید قبل از استفاده از دستگاه دقت نمود تا از دستگاه مناسب استفاده شود تا علاوه بر رسیدن به هدف مطلوب به دستگاه نیز آسیبی وارد نگردد.