اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره اسکرابر

چگونگی نگهداری از دستگاه اسکرابر

فهرست مطالب

امروزه با توجه کاربرد فراوان دستگاه های نظافتی مکانیزه برای شستشوی سطوح کف، روش های سنتی و دستی منسوخ شده اند. سرعت و دقت بالای شستشو به وسیله این دستگاه ها و همچنین رعایت بهداشت و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مهمترین دلایل روی آوردن افراد به این دستگاه ها می باشد. یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های شوینده کف، اسکرابر می باشد. جهت بالا بردن بازده دستگاه اسکرابر و همچنین بالا بردن طول عمر دستگاه، برخی نکات در هنگام استفاده از دستگاه و در هنگام نگهداری باید رعایت گردد. برخی از این نکات در ادامه آورده شده اند.

1- بررسی اسکرابر قبل از استفاده

قبل از استفاده از اسکرابر کاربر باید دستگاه را بررسی نماید و از نصب درست قطعات و سالم بودن تمامی بخش ها اطمینان حاصل نماید. قبل از استفاده از دستگاه باید پر بودن مخزن آب تمیز و خالی بودن مخزن آب کثیف بررسی شود. چک کردن عدم گرفتگی فیلتر دستگاه، عدم وجود پارگی در شلنگ ها، تمیزی برس ها و عدم وجود ضایعات در لابلای برس، تمیزی و سالم بودن لاستیک تی ها از جمله نکاتی است که باید قبل از استفاده از اسکرابر بررسی شوند.

2- جمع آوری ضایعات قبل از شستشو

اجاره اسکرابردر صورتی که در محیط آلودگی ها و ضایعات بزرگ وجود دارد، لازم است قبل از استفاده از اسکرابر، به وسیله سوییپر صنعتی و یا جاروبرقی صنعتی جمع آوری گردد. زیرا علاوه بر این که اسکرابر توانایی مکش ضایعات را ندارد، می تواند باعث ایجاد خط و خش بر روی سطح و آسیب به برس و لاستیک تی نیز گردد. نظافت محیط قبل از شستشو موجب بالا رفتن کیفیت بهداشت نیز می گردد.

3- استفاده از ماده شوینده مناسب

اجاره زمین شویدر صورت لزوم به استفاده از مواد شوینده و بالا بردن کیفیت شستشو، امکان افزودن ماده شوینده و ضدعفونی کننده به مخزن آب تمیز نیز وجود دارد. این ماده شوینده باید متناسب با نوع آلودگی و جنس سطح باشد. باید دقت نمود ماده شوینده اسیدی یا خوردنده نباشد تا به مخزن اسکرابر و همچنین سطح مورد نظر آسیب نرساند.

4- استفاده مناسب از تجهیزات کفشوی

اجاره کفشوریکی از عواملی که باعث بالا رفتن طول عمر دستگاه کفشوی می شود این است که دستگاه متناسب با سطح و وسعت محیط مورد نظر انتخاب گردد. در غیر این صورت فشار بر روی دستگاه بالا می رود و موجب استهلاک آن می شود. انتخاب یک کفشوی کوچک برای یک محیط بزرگ به هیچ عنوان توصیه نمی شود. بنابراین در نظر گرفتن شرایط محیطی برای انتخاب اسکرابر بسیار مهم می باشد. همچنین باید برس اسکرابر نیز متناسب با جنس سطح یکی از انواع استاندارد، نرم، بسیار نرم و بسیار زبر انتخاب گردد.

5- بررسی زمین شوی پس از اتمام کار با دستگاه

اجاره کفشویپس از پایان عملیات شستشو باید دستگاه مجدد بازبینی شود و مخازن آب تمیز و آب کثیف به طور کامل تخلیه شوند. شلنگ دستگاه بررسی گردد تا در صورت گرفتگی، مشکل برطرف شود. برس و تی باید چک شوندو در صورتی که ضایعاتی به آن ها چسبیده بود، فورا جدا شود تا باعث آلودگی محیط نگردد. با بررسی این نکات ساده می توان طول عمر دستگاه را افزایش داد و خرابی و ایجاد صدمات به دستگاه و محیط جلوگیری نمود.