اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره واترجت

اجاره دستگاه کارواش برای شستشوی مبدل حرارتی

فهرست مطالب

مبدل حرارتی سیستمی برای انتقال گرما میان دو ماده سیال است که در صنایع بزرگ مانند صنایع نیروگاهی، پالایشگاه ها، صنایع تولیدی، صنایع غذایی و دارویی و … به کار می رود. مبدل حرارتی بنا بر نوع و ماهیت مواد، به طور معمول از جنس استیل ضد زنگ، آهن، آلومینیوم و یا گرافیت ساخته می شود. مواد سیال همواره دارای ناخالصی و املاح هستند و جریان این مواد در تیوب های مبدل حرارتی رسوب گرفتگی و آلودگی هایی را برجای می گذارد که به مرور زمان کاهش کارایی و بازدهی مبدل را در پی دارد.

به دنبال افت کارایی مبدل حرارتی مشکلات زیادی در مجموعه صنعتی به وجود خواهد آمد و این امر نشان دهنده ضرورت حذف رسوبات از کانال های عبور سیالات می باشد. شستشوی مبدل حرارتی توسط واترجت صنعتی راهکار مناسب برای از بین بردن رسوب گرفتگی است و با اجاره دستگاه کارواش می توان به این هدف دست یافت.

ترکیبات متداول رسوب گرفتگی

آب یکی از متداول ترین سیالاتی است که در نیروگاه ها و دیگر صنایع برای انتقال انرژی گرمایی به کار می رود و در انباشت رسوبات تاثیر زیادی دارد.

در صنایع علاوه بر مبدل های حرارتی تجهیزاتی مانند کندانسور، بویلر و چیلر با پدیده رسوب گرفتگی رو به  رو می شوند و لازم است هر چه سریع تر نسبت به رسوب زدایی آن اقدام گردد. کلسیم کربنات رایج ترین نوع رسوب بوده که در تجهیزات تغییرات دمایی به وجود می آید و لایه هایی از آن بر روی جداره های مسیر عبور سیالات نقش می بندد.

مشکلات ایجاد شده بر اثر رسوب گرفتگی

انسداد تیوب های مبدل حرارتی توسط کلسیم کربنات و دیگر رسوبات دو مشکل اساسی به وجود می آورد: رسوب گرفتگی از قطر تیوب ها می کاهد و سبب می شود حجم کمتری از مواد درون لوله جریان پیدا می کند. مشکل دیگری که بر اثر رسوب گرفتگی به وجود می آید انتقال حرارت به صورت کم و ناقص است و معنایی جز اختلال در فرآیند تولید و پردازش ندارد.

افزایش هزینه های نظافت، صرف انرژی و زمان زیاد برای حذف رسوبات و بالا رفتن مدت زمان توقف تولید از جمله مشکلات ایجاد شده در این زمینه است. در این زمان نوبت به اجاره دستگاه کارواش صنعتی یا همان واترجت صنعتی برای شستشوی مبدل فرا می رسد.

واترجت صنعتی راهکار موثر برای مقابله با رسوبات

برای از بین بردن رسوب گرفتگی در مبدل های حرارتی و تجهیزات انتقال دما روش های مکانیکی و شیمیایی وجود دارد، اما هیچ یک از این روش ها راهکارهای بهینه ای نیستند و معایب زیادی دارند. بهترین و موثرترین راهکار برای از میان برداشتن انباشت رسوبات بهره مندی از دستگاه واترجت صنعتی یا کارواش صنعتی در رده فوق فشار قوی می باشد.

واترجت فوق فشار قوی به همراه تجهیزات مخصوص لوله بازکنی بهترین و مدرن ترین ابزار برای شستشوی مبدل حرارتی به شمار می آید. اجاره دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی در رده های فوق فشار قوی جهت رفع انسداد لوله ها امکان پذیر است.

مزایای شستشوی فشار قوی برای رسوب زدایی

با اجاره دستگاه کارواش شستشو و رسوب زدایی تیوب های مبدل با کیفیتی بی نظیر انجام می پذیرد و در مقایسه با روش های قدیمی مزیت های فوق العاده ای به همراه دارد:

– هنگام خرید یا اجاره دستگاه کارواش فوق فشار قوی تنها از آب استفاده می شود و به دلیل نبود مواد شیمیایی و مواد دارای خاصیت خورندگی در فرآیند شستشو، ایمنی بالایی دارد.

– نیروی بالای آب تولید شده توسط دستگاه واترجت صنعتی سبب قدرت تمیزکنندگی بالای این روش می گردد.

– متناسب با شدت و سختی رسوبات، جنس لوله های مبدل حرارتی و نوع تجهیزات، امکان تنظیم فشار دستگاه وجود دارد و این یک ویژگی برجسته برای روش شستشوی فشار قوی به شمار می آید.

– به دلیل آن که آب تنها عامل پاک کننده رسوبات است، این شیوه کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد.

– قابلیت نفوذ پذیری بالای آب انعطاف پذیری دستگاه را در شستشوی بخش های دور از دسترس افزایش داده است.

– با اجاره دستگاه کارواش صنعتی برای شستشوی تجهیزات حرارتی، عملیات رسوب زدایی با سرعت بسیار بالا و با کیفیت کاملاً مطلوب انجام می پذیرد.

نکات مهم در زمینه اجاره دستگاه کارواش

به منظور آن که اجاره دستگاه کارواش در بهترین حالت ممکن باشد، ابتدا باید نوع آلودگی و شرایط کاری به طور دقیق بررسی گردد. به عنوان مثال جهت شستشوی آلاینده های چرب و روغنی مبدل واترجت صنعتی 500 بار آب گرم مناسب خواهد بود. در صورتی که با آلودگی ها و رسوبات سخت تر هم چون رسوبات کلسیم مواجه باشیم، باید اجاره واترجت در سطح بالاتری باشد یعنی دستگاهی با فشار بالاتر (تا 2500 بار) انتخاب گردد.

شستشوی مبدل حرارتی و تاسیسات صنعتی نباید به زمان خاصی محدود شود و لازم است برنامه های منظمی برای نظافت از پیش تعیین گردد تا از بروز شرایط حاد در صنعت جلوگیری به عمل آید.