اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره اسکرابر

آشنایی با برخی بخش های اسکرابر

فهرست مطالب

اسکرابر یا کفشوی دستگاهی مکانیزه برای شستشوی سطوح کف می باشد. اسکرابر به دلیل شستشوی زمین با استفاده از چرخش و فشار برس، آلودگی های سخت و قدیمی را به خوبی از بین می برند. این موضوع باعث افزایش سطح بهداشت در محیط می گردد. دستگاه های کفشوی به دلیل مکش آلودگی در همان لحظه و هدایت آن به درون مخزن مجزای آب کثیف، از انتقال آلودگی از محیطی به محیط دیگر جلوگیری می نماید. دستگاه اسکرابر دارای بخش های مختلفی می باشد که برخی از آن ها در معرض دید کاربر می باشد و کاربری که از این دستگاه استفاده می نماید آشنایی با این بخش ها دارد.

اجزایی مانند برس، لاستیک تی و مخازن از جمله اجزایی هستند که در صورتی که فرد در این حوزه متخصص نباشد نیز با آن ها آشنایی خواهد داشت. در ادامه چند مورد از آن ها شرح داده خواهند شد. برای شستشوی سوح کف در صورتی که بودجه به اندازه کافی باشد می توان دستگاه مورد نظر را تهیه نمود در غیر این صورت راه دیگر اجاره اسکرابر می باشد. با اجاره اسکرابر علاوه بر اینکه در هزینه خرید به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود. همچنین می توان با اجاره اسکرابر از دردسر ها و هزینه های نگهداری و تعمیرات نیز آسوده بود.

برس

برس در اسکرابر ها می تواند دیسکی و یا استوانه ای باشد که اکثر مدل های کفشوی دارای برس دیسکی می باشند. اسکرابر آب یا مواد شوینده را بر روی برس پاشش می کند و با چرخاندن آن سطح را به خوبی شستشو می دهد. همچنین به دلیل وزن دستگاه، برس فشار مناسبی را بر روی سطح ایجاد می کند در نتیجه آلودگی های سر سخت نیز به راحتی از سطح  جدا می شوند.

لاستیک تی

لاستیک تی برای جمع آوری آب و آلودگی از سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد. این لاستیک با جمع آوری کامل آب و هدایت آن به سمت سامانه مکش، سطح را به خوبی خشک می کند. در صورت ایجاد مشکل در این بخش و یا تراز نبودن آن، آب به خوبی از سطح زمین جمع آوری نمی شود و سطح مرطوب باقی می ماند که علاوه بر تمیز نشدن سطح، موجب لغزندگی زمین نیز می گردد. بنابراین باید قبل از استفاده ارتفاع تی از سطح زمین با استفاده از پیچ ها تنظیم شود. در صورت اجاره اسکرابر این تنظیمات توسط ارائه دهنده دستگاه انجام می شود.

مخزن آب تمیز

اسکرابر ها دارای دو مخزن آب تمیز و آب کثیف به صورت مجزا می باشند که کیفیت نظافت و بهداشت را تضمین می نماید. آب مورد نیاز در طی فرایند شستشو در این مخزن قرار می گیرد. در صورت نیاز به ماده شوینده می توان در این مخزن از محلول آب و ماده شوینده استفاده نمود و یا در صورت استفاده در محیط های بیمارستانی می توان از محلول ضدعفونی کننده نیز بهره برد.

مخزن آب کثیف

پس از عملیات شستشو، آب آلوده توسط سامانه مکش به درون مخزن آب کثیف منتقل می شود. جهت مکش آب به این مخزن، درون آن خلاء به وجود می آید، به همین دلیل باید از سالم بودن واشرهای درب این مخزن اطمینان حاصل نمود. مخزن آب کثیف اسکرابر ها را به راحتی می توان تخلیه و شستشو نمود.

خرطومی مکش

پس از فعال سازی موتور مکنده برای مکش آب و آلودگی، خرطومی وظیفه جمع آوری آب را دارد. یک سر خرطومی به تی و سر دیگر آن به مخزن آب کثیف متصل می باشد تا آبو آلودگی ها را از سطح جمع آوری نوده و به سمت مخزن هدایت نماید. جهت جمع آوری بهتر باید خرطومی به طور صحیح در محل خود نصب شده باشد بنابراین باید قبل از استفاده حتما چک شود.

منبع تغذیه

منبع تغذیه اسکرابر ها می تواند باتری یا برق باشد. در انواع باتری دار دستگاه باید قبل از استفاده حتما به طور کامل شارژ شود تا در هنگام استفاده کاربر با مشکل خالی شدن باتری مواجه نگردد. در انواع کابلی نیز دستگاه باید پریز مناسب در محل مورد نظر وجود داشته باشد تا بتوان در حین استفاده از اسکرابر به پریز متصل باشد.