اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نظافت تابلو برق ها با اجاره جاروبرقی

فهرست مطالب

کیس ها ، تابلو برق ها و به طور کلی تجهیزات الکترونیکی به کار رفته در محیط های صنعتی، تجاری و مجتمع های مسکونی با گذشت زمان و به واسطه استفاده مستمر آلاینده های ریز و سبکی چون گرد و غبار و پرز را به خود جذب می نماید. نشست گرد و غبار و پرز ها بر روی قطعات و سیم پیج های ظریف به کار رفته در ساختار این تجهیزات، با نفوذ به بخش های داخلی و ایجاد اختلال در علکرد آنها می توان کارکرد این تجهیزات را مختل نماید.

از این رو رسیدگی به نظافت این بخش ها به منظور افزایش عمر مفید قطعات و همچنین بهینه سازی فرآیند و عملکرد هر یک از بخش ها، امری لازم و ضروری می باشد. با توجه به تعدد و گستردگی اچنین تجهیزاتی در محیط های کسب و کار و همچنین حساسیت بالای این قطعات و تجهیزات، استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت قادر به حذف موثر و با کیفیت آلاینده های انباشته در این فضا ها نیست.

با توجه به حساسیت ها و ظرافت های ساخت در این بخش ها، بهترین گزینه برای نظافت و حذف آلاینده ها، استفاده از جاروبرقی گزینه ای مناسب برای نظافت می باشد. اگر چه خرید دستگاه جاروبرقی مناسب برای نظافت تابلو برق ها و کیس ها نیاز به هزینه بالایی دارد اما اجاره جاروبرقی صنعتی امان نظافت موثر، ایمن و با کیفیت این بخش ها را با حداقل هزینه فراهم می نماید.

جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی دستگاهی مکانیزه برای مکش آلاینده ها می باشد. فرآیند مکش در این دستگاه ها به واسطه ایجاد فشار منفی در داخل مخزن دستگاه صورت می گرد. بدین صورت که پمپ دستگاه با مکش و خارج نمودن تمامی هوای داخل مخزن باعث ایجاد خلا شده و در نهایت جریان هوای وارد شده از داخل ورودی، موجب انتقال آلاینده ها به داخل مخزن دستگاه می گردد.

بخش های اصلی دستگاه جاروبرقی صنعتی

اگر چه ساز و کار تمامی دستگاه های جاروبرقی مشابه یکدیگر می باشد اما باتوجه به اینکه در محیط های صنعتی، تجاری و به طور کلی محیط های کسب و کار، حجم آلودگی ها بالا می باشد مسلما استفاده از نمونه های خانگی دستگاه جاروبرقی قادر به تامین نیاز های نظافتی محیط نمی باشد. با توجه به حجم آلاینده ها و گستردگی محیط  های کسب و کار، این بخش ها نیازمند استفاده از جاروبرقی های تخصصی و صنعتی می باشند که به منظور تامین نیاز های نظافتی محیط های صنعتی و تجاری طراحی و تولید شده اند. دستگاه های مکنده تخصصی و صنعتی مجهز به موتور ، پمپ،‌ سیستم فیلتراسیون و سیستم نظافت فیلتر می باشند.

ویژگی های دستگاه های جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی به منظور سازگاری با عملیات های سنگین و طولانی نظافتی دارای ویژگی های خاصی می باشند. به عنوان نمونه می توان به موتور ها و پمپ های تقویت شده این دستگاه اشاره نمود. موتور و پمپ تقویت شده در مکنده های صنعتی به واسطه توان بالاتری که در مقایسه با انواع خانگی دارند، قادر به کارکرد طولانی تر بوده و از سوی دیگر مخزن بزرگ این دستگاه ها امکان جمع آوری و جا به جایی حجم بالایی از آلاینده ها را فراهم می نماید.

تجهیز این دستگاه ها به سیستم فیلتراسیون قدرتمند با ممانعت از خروج کوچک ترین ذرات ریز گرد و غبار مانع از انتشار و بازنشر این ذرات در فضای پیرامون شده و در نتیجه کیفیت هوای محیط را تضمین می نماید. یکی از ویژگی های اختصاصی دستگاه های جاروبرقی صنعتی ، تجهیز این دستگاه ها به سیستم های نظافت فیلتر می باشد. مسلما کار گرد پیوسته مکنده در مکش و جمع اوری آلاینده ها، موجب به دام افتادن حجم بالایی از ذرات در منافذ فیلتر می گردد. ماندگاری این ذرات در منفذ های فیلتر با ممانعت از خروج جریان هوا موجب خفگی و در نهایت افت عملکرد دستگاه مکنده می شود. سیستم نظافت فیلتر با تکاندن فیلتر در بازه های زمانی دلخواه، منافذ مسدود شده را باز نموده و در نهایت عملکرد فیلتر و دستگاه جاروبرقی را بهبود می بخشد.

ویژگی های جاروبرقی مناسب برای نظافت تابلو برقی ها

دو فاکتور مهم در دستگاه های جاروبرقی شامل قدرت مکش و سرعت مکش دستگاه می باشد. هر چه قدرت مکش دستگاه جاروبرقی بیشتر باشد، توان دستگاه در مکش آلاینده های گال تر از فاصله دور تر بیشتر شده و هر چه سرعت مکش دستگاه بیشتر باشد، سرعت عملیات نظافت افزایش می یابد.

با توجه به ماهیت آلاینده های انباشته در تابلو برقی ها، کیس ها و به طور کلی تجهیزات الکترونیکی که اغلب گرد غبار سبک و پرز می باشد و همچنین آسیبی که قدرت مکش بالای دستگاه های مکنده می تواند به سیستم های ظریف الکترونیکی و اتصالات آنها وارد نماید، به منظور نظافت تابلو برق ها از هر دستگاه مکنده ای نمی توان استفاده نمود. از این رو نظافت این بخش ها، به دستگاهی نیاز دارد که در کنار قدرت مکش مناسب دارای سرعت مکش بالایی باشد تا حجم بالای آلاینده ها را در زمانی کوتاه از محیط حذف نماید.

مزایای اجاره جاروبرقی صنعتی

مسلما صرف هزینه برای خریداری دستگاه جاروبرقی صنعتی، هزینه بالایی را بر دوش مدیران و صاجبان مجموعه ها تحمیل می نماید. از سوی دیگر نظافت نیز اهمیت داشته و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در این میان اجاره جاروبرقی صنعتی به جای صرف هزینه برای خرید دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای نظافت موثر و با کیفیت مجموعه باشد.

اجاره جاروبرقی صنعتی برای مدت محدود ضمن اینکه نیاز های نظافتی محیط را بر طرف می نماید، موجب کاهش قابل ملاحظه در هزینه شده و در نهایت افزایش بهره وری و سود آوری را نیز در پی دارد. همچنین اجاره حاروبرقی صنعتی امکان انتخاب دستگاه مناسب را از بین طیف گسترده ای از دستگاه ها به راحتی امکان پذیر می نماید. عدم نیاز به در نظر گرفت فضا برای نگهداری از دستگاه از دیگر مزایای اجاره جاروبرقی می باشد. علاوه بر این در اجاره جاروبرقی نیازی به صرف هزینه برای سرویس و نگهداری از دستگاه نمی باشد.