اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

کاربرد شیارزن در صنعت ساختمان

فهرست مطالب

در صنعت ساختمان سازی ایجاد شیارهایی برای برق کشی، ایجاد مسیر لوله و برش های این چنینی در سطوح دیوار و کف لازم است. با ایجاد این شیار ها در سطح می توان لوله ها و کابل ها را از دید افراد مخفی کرد تا علاوه بر اینکه ایمنی کابل و لوله میسر می شود، ظاهر مناسبی را در محیط ایجاد می کند. در گذشته این شیار ها به وسیله چکش و قلم ایجاد می شده است اما دارای ایراداتی است که باعث منسوخ شدن این روش شده است.

روش چکش و قلم علاوه بر این که به هیچ وجه ظرافت کاری ندارد و کار تمیز و با کیفیتی را ارائه نمی دهد، برای سطوحی با سختی کم مانند گچ به کار می رود و در سطوح سخت به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود. همچنین سرعت برش با چنین روشی بسیار پایین بوده و زمان زیادی تلف خواهد شد. از معایب این روش می توان به ایجاد خسارت نیز اشاره نمود. امروزه از دستگاه های جدیدی با نام شیارزن برای این عمل استفاده می شود.

شیارزن چیست؟

اجاره شیار زنشیارزن یک دستگاه برقی است که در صنعت ساختمانی به کار می رود و دارای قدرت برش می باشد. از دستگاه شیارزن برای ایجاد شیار در دیوار و کف برای عبور لوله و قوطی برق استفاده می شود. دستگاه شیار زن بر خلاف روش دستی، عمل برش را با سرعت، دقت، قدرت بالا و زمان کمی انجام می دهد.

شیار زن ها می توانند یک تیغه یا دو تیغه باشند که هریک برای عمل خاصی در یک شرایط خاص به کار می روند. شیار زن دو تیغ قابلیت تغییر اندازه برش را نیز دارد. برخی شیارزن ها دارای دریچه اتصال به مکنده برای جمع آوری گرد و خاک حاصل از برش زنی ر ا دارند. بنابراین هیچ گونه آلودگی در محیط به وجود نخواهد آمد. جاروبرقی تجاری یا صنعتی گزینه مناسبی برای اتصال به شیارزن می باشد. برخی از شیارزن ها مجهز به نشانگر لیزری هستند تا کاربر بهتر بتواند خط برش را مشخص نماید.

ویژگی های دستگاه شیارزن

شیارزندستگاه شیارزن دارای بخش مختلفی از جمله صفحه گرانیت بر، گیربکس، بلبرینگ موتور  و گارد محافظتی آلومینیومی می باشد. در صورتی که قطعات دستگاه ضد غبار باشند، باعث می شود طول عمر دستگاه بالاتر رود زیرا جذب گرد و غبار توسط قطعات باعث از کار افتادن آن ها می گردد. دسته ارگونومیک دستگاه علاوه بر اینکه باعث سهولت کاربری آن می شود و کاربر به راحتی آن را کنترل می کند همچنین در کار طولانی کاربر احساس خستگی نخواهد داشت.

 قابلیت تنظیم پهنا و عمق برش در شیارزن ها باعث می شود کاربر برشی دقیق و ظریف داشته باشد. قدرت موتور بالا و سرعت چرخش بیشتر باعث می شود قدرت دستگاه بالاتر باشد. دستگاه شیارزن یک دستگاه برقی تراش دهنده است که دارای تیغه می باشد. بنابراین در هنگام استفاده حتما باید نکات ایمنی رعایت گردد و از گارد محافظتی نیز استفاده شود.

خرید یا اجاره شیارزن

شیار زنشیارزن دستگاهی است که در هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده شخصی از این دستگاه معمولا به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین شرایطی اجاره شیار زن بسیار به صرفه تو خواهد بود. در هنگام خرید یا اجاره دستگاه شیارزن باید به نکاتی از جمله قدرت موتور، سرعت موتور، کلید ضد غبار، ابعاد برش و گارد محافظتی توجه نمود.