اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره موکت شوی

دستگاه فرش و موکت شوی چیست و چه مزایایی دارد

فهرست مطالب

محیط های مختلفی دارای کفپوش فرش یا موکت هستند که در برخی محیط ها به دلیل تردد بالا دچار آلودگی زیادی می شوند. محیط هایی کانند لابی ساختمان ها، هتل ها، سالن های کنفرسانی، نمازخانه ها و مساجد از جمله این محیط های پر رفت و آمد هستند.

شستشوی فرش و موکت کار آسانی نیست و علاوه بر این که نیاز به جابجایی فرش می باشد، پس از شستشو نیز مدت زمان چند روزه ای برای خشک شدن آن لازم است. بنابراین ممکن است سطح مدتی بدون کفپوش بماند که این مسئله به هیچ عنوان خوشایند نمی باشد. برای رفت این مشکلات می توان از دستگاه فرش و موکت شوی استفاده نمود که دارای مزایای بسیاری خواهد بود.

نحوه عملکرد دستگاه فرش و موکت شوی

دستگاه فرش و موکت شوی یک دستگاه مکانیزه و بهینه برای شستشوی سطوح پوشیده شده با فرش و موکت می باشد. این دستگاه یک دستگاه جدید و حرفه ای است که برای رفع آلودگی های فرش و موکت مورد استفاده قرار می گیرد. فرش و موکت شوی با استفاده از آب یا محلول مواد شوینده سطح را شسته و پس از برس زنی، با سامانه مکش آب و آلودگی را جمع آوری نموده و سطح را خشک می کند.

بخش های اصلی دستگاه فرش و موکت شوی

دستگاه فرش و موکت شوی با استفاده از آب و مواد شوینده به خوبی سطح فرش یا موکت را شستشو داده و سپس خشک می نماید. این دستگاه دارای بخش های مختلفی از جمله پاشش مواد شوینده، برس زنی و سامانه مکش می باشد که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

  • پاشش مواد شوینده: دستگاه فرش و موکت شوی دارای یک مخزن است که در آن مخزن می توان از آب یا از محلول آب و مواد شوینده استفاده نمود. این محلول در هنگام شستشو بر روی سطح پاشش می نماید تا با عملیات برس زنی، مواد شوینده تار و پود فرش را به خوبی شستشو نماید.
  • برس زنی: دستگاه فرش و موکت شوی دارای برس غلطکی می باشد و چرخش آن به نحوی است که وارد بافت فرش یا موکت شود. معمولا این دستگاه ها دارای دو برس هستند که خلاف جهت یکدیگر چرخش می کنند، بدین طریق عملیات شستشو به کیفیت بالاتری انجام خواهد شد. برس ها الیافت سطح را به خوبی با مواد شوینده پاشش شده آغشته می کنند و آلودگی های عمیق و سطحی الیاف را در مواد شوینده حل می کنند.
  • سامانه مکش: این بخش یکی از بخش های مهم دستگاه فرش شوی می باشد. پس از پاشش مواد شوینده و عملیات برس زنی، باید آب و مواد شوینده ای که بر سطح پاشیده شده به همراه آلودگی های باقی مانده بر روی سطح جمع آوری شود. سامانه مکش وظیفه این جمع آوری را به عهده دارد و محلول مکش شده را مستقیما به مخزن آب کثیف هدایت می نماید.
  • انجام این عملیات باعث می شود که سطح مورد نظر پس از یک یا دو ساعت به طور کامل خشک شود و به سرعت مورد استفاده قرار گیرد.
  • آبکشی: این مرحله به صورت اختیاری است و پس از پایان شستشو انجام می شود. برای آبکشی باید مخزن آب تمیز که حاوی محلول مواد شوینده بوده تخلیه شود و با آب تمیز پر شود. سپس عمل شستشوی مجدد با آب انجام شود. این عمل را می توان به وسیله تنظیم کیت هوشمند دستگاه انجام شود.

دلایل اجاره موکت شوی

شستشوی فرش و موکت در هر محیطی معمولا در دوره های زمانی طولانی و به صورت سالیانه می باشد. در این صورت شاید خرید چنین دستگاهی به هیچ عنوان اقتصادی نباشد، به همین دلیل می توان با اجاره موکت شوی و استفاده از آن به مدت چند روز علاوه بر شستشوی صحیح و مناسب فرش و موکت ها، در هزینه ها نیز صرفه جویی نمود.

با اجاره موکت شوی علاوه بر این که خدمات مورد نظر را به خوبی می توان انجام داد، نیازی به نگهداری و اصول تعمیرات نیز لازم نمی باشد و این امور به عهده شرکتی است که دستگاه را اجاره داده است.