اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

چرا اجاره واترجت صنعتی بهترین راهکار برای تخریب بتن است؟

فهرست مطالب

تخریب بتن جزء جدانشدنی از هر نوع عملیات ساخت و ساز و ترمیم و نوسازی به شمار می‌آید. با توجه به مقاومت و استحکام بالای این ماده، انجام عملیات تخریب بتن با استفاده از روش‌های سنتی همانند بکارگیری چکش برقی بسیار دشوار و زمان‌بر بوده و ضمن تحمیل هزینه بالا برای نیروی انسانی آلودگی صوتی و محیطی قابل توجهی ایجاد می‌کند. استفاده از دستگاه‌های واترجت صنعتی یکی از جدیدترین و کارآمدترین روش‌های تخریب بتن است. در این روش از دستگاه‌های واتر جت فوق فشار قوی با فشار عملیاتی بیش از 1000 بار استفاده می‌شود.

همچنین برای افزایش کیفیت و سرعت عملیات می‌توان در کنار دستگاه کارواش صنعتی از تجهیزات جانبی پیشرفته همانند ربات‌ها استفاده کرد که هزینه خرید این تجهیزات در کنار هم بسیار بالا بوده و سرمایه‌گذاری برای خرید آنها برای بسیاری از مجموعه‌ها امکان پذیر نمی‌باشد. در چنین شرایطی می‌توان با اجاره واترجت صنعتی از مزایای متعدد تخریب بتن با آب پرفشار یا Hydrodemolition استفاده نمود و در عین حال هزینه‌‌ها را در سطح معقول و مقرون به صرفه حفظ نمود.

تخریب بتن با واترجت صنعتی

تخریب بتن با واترجت صنعتی یا Hydrodemolition فرآیندی است که در آن از یک دستگاه واترجت صنعتی فوق فشار قوی برای تخریب بتن آسیب دیده و قدیمی به شکلی موثر استفاده می‌شود. این روش جایگزینی مناسب برای روش‌های سنتی تخریب است و می تواند در طیف وسیعی از کاربردها و چالش‌ها منجر به نتایج عالی شود.

مزایای تخریب بتن با اجاره واترجت صنعتی

استفاده از دستگاه کارواش صنعتی فوق فشار قوی در تخریب بتن در مقایسه با سایر روش‌ها دارای مزایای متعددی است که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

ایمنی

یکی از مهم ترین اولویت ها در انجام هر نوع عملیاتی از جمله تخریب بتن ایمنی است و به همین دلیل خرید یا اجاره واترجت صنعتی برای تخریب بتن به شکل روزافزون در حال افزایش می‌باشد. تجهیزات تخریب بتن سنتی همانند چکش برقی هنگام کار لرزش و ارتعاش بسیار بالایی ایجاد می‌کنند که در طول زمان سلامت نیروهای عملیاتی را تهدید کرده و می‌تواند به سندروم لرزش دست-بازو منجر شود.

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب روش hydrodemolition ان است که دستگاه جت واتر برخلاف دستگاه‌های سنتی تخریب بتن لرزش ایجاد نمی‌کند.
همچنین می‌توان از تجهیزات رباتیک بسیار پیشرفته همراه با واترجت صنعتی استفاده کرد که امکان انجام عملیات به شکل اتوماتیک را حتی در فضاهای کوچک و متراکم فراهم می‌نمایند و به این ترتیب از اپراتورها در برابر خطرات مرتبط محافظت می‌کنند.

تنوع بالای عملیاتی

مزیت دیگر روش آب تخریب، قابلیت بکارگیری این روش برای انجام عملیات در شرایط مختلف است. با اجاره واترجت صنعتی و ربات‌های پیشرفته عملیات تخریب بتن در ارتفاع یا زیر آب نیز به سهولت قابل انجام است که این مزیت برای انجام عملیاتی نظیر ترمیم و بهسازی پل‌ها، سازه‌های آبی و نیروگاه‌های اتمی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
مزایای تکنیکی اجاره واترجت صنعتی و استفاده از آن در تخریب بتن

استفاده از واترجت صنعتی از لحاظ تکنیکی نیز دارای مزایای عمده‌ای در مقایسه با روش‌های سنتی است که یکی از مهم‌ترین آنها دقت بالای عملیات است. با استفاده از کارواش صنعتی می‌توان تنها لایه قدیمی و آسیب دیده بتن را حذف نمود. در این حالت لایه‌های زیرین به شکل کاملا سالم حفظ می‌شوند. همچنین این روش خطر آسیب دیدن بخش‌های فولادی نظیر میل گردهای قرار گرفته در زیر لایه بتن آسیب دیده را حذف می کند و می‌توان بصورت همزمان عملیات زنگ زدایی میل گردها را انجام داد که امکان اتصال بهتر با بتن جدید را فراهم می‌کند.

سازگاری با محیط زیست

روش های سنتی تخریب بتن فرآیندهایی پر سر و صدا هستند و باعث انتشار حجم قابل توجه گرد و غبار در فضا می‌شوند و متعاقبا ناراحتی و مشکلات جدی برای تمامی افراد حاضر در محیط و پیرامون آن ایجاد می‌کنند. در مقابل با اجاره واترجت صنعتی و استفاده از آن در عملیات تخریب بتن هیچ گونه گرد و غباری ایجاد نمی شود و آلودگی صوتی به میزان قابل توجه کاهش می یابد. همچنین آب استفاده شده در عملیات قابل جمع آوری و بازیافت و استفاده مجدد است تا از آلوده شدن منابع آب طبیعی جلوگیری شود.

اقتصادی بودن اجاره واترجت صنعتی

این کار با استفاده از واتر جت صنعتی در مقایسه با سایر روش های تخریبی سریعتر و کارآمدتر است و همراه با مزایای اقتصادی مشخص می‌باشد. سرعت و کیفیت بالاتر به معنای هزینه نیروی انسانی کمتر است. مزیت اقتصادی دیگر این روش کاهش زمان توقف کار برای ترمیم و نوسازی است که به معنای ضرر کمتر می‌باشد.

بنابراین بطور کلی میتوان بیان نمود که Hydrodemolition در مقایسه با سایر روش‌ها مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر است. حال اگر گزینه اجاره واترجت صنعتی جایگزین خرید آن شود با حذف هزینه اولیه سرمایه گذاری و همچنین هزینه سرویس و نگهداری دستگاه صرفه جویی مالی قابل توجه صورت خواهد گرفت.