اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

شستشوی نمای آجری با اجاره واترجت

فهرست مطالب

با ورود آجرهای متنوع و مدرن به بازار مصالح ساختمانی و با توجه به زیبایی کلاسیک این ماده، نمای آجری رفته رفته محبوبیت گذشته خود را باز می‌یابد و در نمای بسیاری از ساختمان‌ها از این ماده استفاده می‌شود. اما جرم و آلودگی‌های غیرقابل اجتناب و حتی خزه (در نقاط شرجی و مرطوب) با گذشت زمان موجب تغییر رنگ آجرها شده و نمای ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. بطور کلی شستشوی نمای ساختمان عملیات دشواری است که با گذشت زمان و سرسخت شدن آلودگی‌ها دشوارتر می‌گردد.

اگر نمای آجری ساختمان محل سکونت یا کار شما نیز کثیف و بدرنگ شده است زمان آن فرا رسیده است که با اجاره واترجت جلوه و زیبایی را به آن بازگردانید.
این مقاله به شما آموزش می‌دهد که چگونه با اجاره واترجت و پیروی از شش مرحله ساده، جرم و آلودگی را به نحو موثر از روی دیوارهای آجری حذف نمایید.

1- ملات کاری پیش از اجاره واترجت

نخستین کاری که باید انجام دهید پر کردن بخش‌های آسیب دیده و درزهای بین آجرها با استفاده از ملات است. این کار از نفوذ آب به لایه‌های پشت آجرها جلوگیری خواهد کرد.
عجله نکنید. پس از ملات کاری و قبل از استفاده از واترجت باید حداقل یک هفته صبر کنید تا ملات کاملا خشک شده و به اصطلاح خود را بگیرد. مطمئنا این انتظار دشوار خواهد بود مخصوصا اینکه اکنون ذهن شما کاملا متمرکز بر کار کردن با کارواش صنعتی است اما حفظ یکپارچگی ساختاری آجر و ملات بسیار مهم است.

دستگاه واترجت یک ابزار تجهیزاتی کارآمد است که در بسیاری عملیات نظافتی می‌تواند به شما کمک کند اما خرید یک مدل باکیفیت و بادوام مستلزم صرف هزینه قابل توجه می‌باشد. بنابراین برای انجام عملیاتی نظیر شستشوی نمای ساختمان که بصورت مرتب و در فواصل زمانی کوتاه انجام نمی‌شود گزینه اجاره واترجت از یک شرکت معتبر بهترین راهکار می‌‍باشد.

2- خیس کردن آجرها

پیش از اعمال ماده شوینده، با پاشش آب بر سطح آجرها آنها را کاملا خیس کنید. این مرحله بسیار مهم بوده و آجر را برای نظافت و شستشو آماده می‌نماید. برای اطمینان از خیس شدن یکنواخت آجرها، آب را از پایین به بالا پاشش کنید. این حرکت از پایین به بالا به یکنواخت مرطوب شدن کل سطوح کمک می‌نماید.

3- پاشش ماده شوینده

هنگام اجاره واترجت بررسی کنید که آیا مدل انتخاب شده توسط شما دارای قابلیت پاشش ماده شوینده است یا نه. در صورتیکه که دستگاه دارای این قابلیت می‌باشد در مورد نوع ماده شوینده قابل استفاده حتما با شرکت ارائه کننده دستگاه مشورت نمایید. استفاده از این ماده شوینده نامناسب نه تنها ممکن است به دستگاه آسیب برساند بلکه می‌تواند سبب چسبیدن آلودگی به ملات شود. پس از انجام بررسی‌های لازم ماده شوینده را از پایین به بالا پاشش کنید.
به ماده شوینده اجازه دهید تا برای مدت 5 الی 10 دقیقه روی آجر باقی بماند. کلید شستشوی موثر آجرها استفاده از فشار کمتر و ماده شوینده بیشتر است.

آجرها و ملات بین آنها متخلخل هستند بنابراین آب و ماده شوینده به داخل آنها نفوذ می‌کنند. دادن زمان کافی به محلول شوینده به پوشش دهی بهتر همه بخش‌ها کمک می کند. به محلول شوینده فرصت دهید تا کار خود را انجام داده و آلودگی‌ها را از آجر جدا نماید. این کار باعث تمیزتر و درخشان‌تر شدن آجرها خواهد شد.

4- حذف لکه‌های سرسخت با برس چرخان یا نازل سندبلاست

برای شستشوی آجرهای بسیار آلوده و لکه‌های سرسخت لازم است اجاره واترجت همراه با تجهیز جانبی مناسب همانند برس چرخان یا نازل سندبلاست صورت گیرد. برس چرخان از سایندگی کمتری نسبت به سندبلات برخوردار است و به عملکرد بهتر ماده شوینده بر روی سطح کمک خواهد کرد و معمولا برای شستشوی دیوارهای آجری کفایت می‌کند. اما اگر آلودگی بسیار زیاد و قدیمی باشد، موثرترین راه اجاره واترجت همراه با نازل سندبلاست است که با دارا بودن قدرت سایندگی بالا در حذف لکه‌های سرسخت عملکرد عالی نشان می‌دهد.

5- آبکشی

آبکشی نهایی پس از پاشش ماده شوینده یا استفاده از برس چرخان نیازمند یک طرح پاشش دقیق است. انتخاب طرح پاشش صحیح در این مرحله بسیار مهم است زیرا استفاده از فشار بیش از حد می تواند به آجرها آسیب برساند. بنابراین هنگام اجاره واترجت به نوع نازل ارائه شده همراه با آن نیز توجه کنید. استفاده از نازل‌های تیغه‌ای یا دوار برای مرحله آبکشی مناسب است.
برخلاف مرحله خیس کردن آجرها، در این مرحله باید پاشش آب از بالا به پایین باشد تا ماده شوینده و ضایعات باقی مانده بخوبی پاک شوند. به آهستگی حرکت کنید اما نازل را حرکت دهید. پاشش آب را روی یک نقطه ثابت نگه ندارید. حرکت چرخش بر روی لکه‌های سرسخت بسیار سودمند است و در همین جاست که یک نازل دوار می‌تواند به شما بسیار کمک کند. اگر از نازل تیغه‌ای استفاده می‌کنید باید آبکشی بصورت حرکت جاروب انجام شود و همانطور که ذکر شد از بالا به پایین باشد تا آلودگی‌ها بصورت یکنواخت پاک شود.

6-اعمال پوشش آببند

هنگامی که آجرها خشک و تمیز شدند، آخرین مرحله اعمال یک پوشش آب بند آجر و ملات تایید شده است. این ماده کمک می‌کند که آجرها برای مدت طولانی‌تری تمیز نگه داشته شوند. این مرحله مشابه اعمال واکس و سیلانت بر روی خودرو در مرحله آخر کارواش است که باعث می‌شود خودرو جلای بیشتری پیدا نماید.
پوشش آبندبند از نفوذ اسیدها، روغن‌ها، گریس‌ها و دیگر مواد مضر به داخل سطح آجر جلوگیری می‌کند و در عین حال تغییر خاصی در ظاهر آجر و ملات ایجاد نمی‌کند. اما وقتی هر نوع مایع بر روی این پوشش ریخته شود، متراکم شده و از روی آن ریزش می‌کند.

اگرچه کار کردن با واترجت برای نماشویی و تمیز کردن آجرها حتی برای افراد آماتور نیز ساده است اما برای دستیابی به نتایج بهتر و افزایش سرعت و کیفیت کار توصیه می‌شود اجاره واترجت با کاربر ماهر و باتجربه انجام شود.