اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره اسکرابر

نکات ایمنی قابل ملاحظه در هنگام اجاره اسکرابر

فهرست مطالب

شستشو و نظافت سطوح کف یکی بخش های مهم در عملیات های نظافتی می باشد که به واسطه موقعیت فیزیکی این سطوح، شستشو و نظافت آنها بسیار دشوار بوده و هزینه بر می باشد. مسلما شستشو و نظافت سریع و آسان آلاینده ها از روی سطوح کف و حذف آلاینده ها و جرم های انباشته در گوشه ها و کناره ها یکی از اصلی ترین دغدغه های نظافتی می باشد.

با توجه به اینکه شستشو و نظافت سطوح کف با استفاده از شیوه های سنتی و دستی بسیار زمان بر بوده و تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز دارد، استفاده از تجهیزات مکانیزه و صنعتی نظافت مانند دستگاه های کفشوی صنعتی گزینه ای مناسب برای شستشو و نظافت سریع و با کیفیت کفپوش ها می باشد. اگر چه صرف هزینه برای خریداری دستگاه اسکرابر در نگاه اول بسیار بالا می باشد اما اجاره اسکرابر امکان شستشو و نظافت با کیفیت سطوح کف را رد کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت مهیا می نماید.

اقدامات اشتباه در اجاره اسکرابر

اجاره اسکرابرهمانطور که پیشتر اشاره شد اجاره اسکرابر موجب سهولت در نظافت و کاهش قابل ماحظه هزینه های مرتبط می گردد. اما به منظور بهره وری هر چه بیشتر از کارایی دستگاه، ارتقا کیفیت شستشو به بالاترین سطح ممکن و حفاظت از دستگاه اجاره ای رعایت نکات زیر در هنکام اجاره اسکرابر ضروری می باشد:

انجام نظافت اولیه به منظور حذف آلاینده های ریز و درشت

اسکرابر دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای شستشو و نظافت سطوح کف می باشد. این دستگاه ها با استفاده از پاشش آب تمیز عملیات شستشو و نظافت سطوح را به انجام می رسانند. با توجه با اینکه هدف اصلی از طراحی و ساخت این دستگاه ها شستشوی سطوح می باشد، پیش از استفاده از اسکرابر ها، انجام نظافت اولیه و حذف آلاینده های ریز و درشتی که می توانند خسارات جبران ناپذیر و بعضا پر هزینه ای را به دستگاه وارد نماید. از این رو بهتر است تا پیش از انجام شستشو با دستگاه اسکرابر،‌ با انجام نظافت اولیه تمامی آلاینده های سطحی را جمع آوری نموده و از محیط حذف نمود.

استفاده از حجم مناسب ماده شوینده

اجاره اسکرابراگر چه دستگاه های اسکرابر، به واسطه استفاده از سامانه های مکانیزه و تخصصی بدون نیاز به مواد شوینده، آلاینده های انباشته بر روی سطح را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسانند اما استفاده از مواد شوینده امری متداول برای حذف الاینده های چرب و روغنی از روی سطوح می باشد. به منظور استفاده از ماده شوینده در دستگاه اسکرابر، اولین گام سازگاری شوینده انتخابی با نحوه عملکرد دستگاه می باشد. گام بعدی ارزیابی نسبت ترکیب مناسب ماده شوینده با اب می باشد. مسلما در صورت استفاده از حجم بالای ماده شوینده، سطوح چسبناک و لغزنده شده و در صورت کمبود غلظت، عملیات حذف آلاینده ها به صورت کاملا موثر صورت نمی گیرد. از این رو استفاده از حجم مناسب مواد شوینده نقش مهمی در عملکرد بهینه دستگاه و دستیابی به نتایج مطلوب ایفا می نماید.

سرعت مناسب دستگاه اسکرابر

حرکت اسکرابر با سرعت مناسب بر روی سطوح فرصت کافی را برای عملکرد بیهنه دستگاه فراهم می نماید. مسلما حرکت پر سرعت دستگاه فرصت کافی برای عملکرد برس فراهم ننموده و در نتیجه آلاینده ها بر روی سطوح باقی می مانند. هدایت دستگاه با سرعت مناسب با فراهم نمودن زمان کافی برای عملکرد برس های دستگاه موجب حذف بهینه آلاینده ها از روی سطوح می گردد.

جا به جا نمودن برس ها در اسکرابر های دو برسه

اجاره اسکرابرچرخس برس های دستگاه موجب تغییر زاویه الیاف برسس می گردد. معمولا در دستگاه هایی که مجهز به دو برس شستشو هستندف پس از هر 20 ساعت کار برس ها را با یکدیگر جا به جا می کنند تا با حفظ زاویه اولیه برس ها، علاوه بر افزایش عمر مفید برس ها، کیفیت شستشو را در بالاترین سطح ممکن حفظ نمایند.

شستشو و نظافت مخازن

پس از هر بار استفاده باید نسبت به تخلیه و شستشوی موثر مخازن دستگاه اقدام نمود. ماندگاری مواد شوینده در مخزن آب تمیز موجب گرفتگی فیلتر و شناور شده و همچنین آلاینده های باقی مانده در مخزن آب کثیف منبع مناسبی برای رشد و تکثیر عوامل بیماری زا و انتشار بوی نامطبوع در محیط می باشد.

نگهداری مناسب از باتری ها

اجاره اسکرابراغلب اسکرابر ها به منظور تامین انرژی لازم برای حرکت و استفقاده مجهز به باتری می باشند. باتری های به کار رفته در اسکرابر ها معمولا از نوع باتری های ژل می باشد. در حالیکه برخی دیگر از اسکرابر ها مجهز به باتری های اسیدی هستند. بر خلاف باتری های ژل که بی نیاز از تعمیر و نگهداری هستند باتری های اسیدی نیازمند نگهداری منظم و با برنامه می باشند. عدم رسیدگی و مراقبت مناسب از باتری های اسیدی موجب کاهش عمر باتری و در نهایت کاهش راندمان کاری دستگاه می گردد.

مزایای اجاره اسکرابر

در اجاره اسکرابر هزینه صرف شده برای تهیه دستگاه بسیار کم تر از هزینه لازم برای خریداری دستگاه می باشد. ضمن اینکه در اجاره اسکرابر نیازی به در نظر گرفتن فضای لازم برای نگهداری از دستگاه نمی باشد. کاهش در هزینه ها، کاهش در مصرف منابع انرژی، کاهش تعداد نیروی خدماتی و ارتقا کیفیت شستش و نظافت با حداقل هزینه ممکن از دیگر مزایای اجاره اسکرابر می باشد.