اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نکات ایمنی واترجت

نکات ایمنی در هنگام کار با دستگاه واترجت

فهرست مطالب

واترجت صنعتی یک از دستگاه های نظافت صنعتی است که با ایجاد آب پرفشار، می تواند آلودگی های مختلفی از جمله رسوبات سرسخت و چربی ها را از سطح جدا نماید. آب با فشار بالا می تواند برای کاربر خطر آفرین باشد، به همین دلیل رعایت نکات ایمنی برای آماده سازی دستگاه و هنگام کار با آن بسیار قابل اهمیت می باشد. در صورت اجاره واترجت نیز توجه شود که رعایت تمامی نکات ایمنی ضروری می باشد.

نکات ایمنی در واترجت صنعتی

در هنگام کار با دستگاه های واترجت باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر حفظ جان کاربر از خطرات احتمالی، از خرابی و آسیب دیدگی دستگاه نیز جلوگیری شود. در ادامه نکات ایمنی ذکر می شود که به سه دسته نکاتی قبل از استفاده از دستگاه، نکات ایمنی در هنگام کار با آن و موارد نگهداری دستگاه پس از انجام عملیات تقسیم می شوند.

رعایت نکات ایمنی قبل از کار با دستگاه

لباس ایمنی واترجت– در ابتدا باید دقت نمود که کاربر حتما از تجهیزات ایمنی شامل لباس ضد آب، کفش پلاستیکی، کلاه ایمنی، دستکش و .. استفاده نماید. افرادی که دارای لباس محافظ نیستند از دستگاه فاصله بگیرند.
– پاشش آب ممکن است باعث ایجاد سروصدای زیادی شود. در صورتی که سطح صدا از حد مجاز بیشتر بود بهتر از کاربر و سایر افراد در محل از تجهیزات محافظ گوش استفاده نمایند.
– کاربر حتما آموزش دیده باشد و کار با دستگاه و نکات فنی و ایمنی را آموخته باشد.
– کودکان حتما از دستگاه دور نگه داشته شوند.
– با روشن کردن دستگاه توصیه می شود 30 ثانیه اول، آب به سطح مورد نظر پاشش نشود تا در صورتی که آب داخل محفظه گرم کن پس از توقف دستگاه تغییر رنگ داده، به سطح برخورد نکند.
– در واترجت های آب گرم برای احتراق داخل گرم کن به هوا نیاز است به همین دلیل محیط حتما باید دارای تهویه مناسب برای فراهم سازی هوا و خارج شدن گازهای خروجی از دستگاه باشد.
– در صورتی که قطعات الکتریکی، شیلنگ فشار قوی یا تجهیزات پاشش آب دچار آسیب شده اند به هیچ عنوان دستگاه روشن نشود.

نکات ایمنی در حین کار

ایمنی واترجت– از پاشش آب به سمت خود دستگاه واترجت صنعتی به شدت پرهیز شود.
– فشار بالای آب می تواند آسیب های جدی در افراد ایجاد کند از پاشش مستقیم آب به سمت افراد یا حیوانات خودداری شود.
– از پاشش آب پرفشار به سمت پریز برق جلوگیری شود.
– در هنگام کار با دستگاه، حتما باید مراقب بازگشت نیروی ناشی از فشار آب بود.
– در واترجت آب گرم حتما توجه شود که دریچه خروجی گاز های داغ حتما باز باشد و با دست یا تجهیزات دیگر مسدود نگردد.
– برخی از واترجت های صنعتی دارای ترمز هستند که برای جلوگیری از سر خوردن و ایمنی دستگاه می باشد. در هنگام کار با دستگاه حتما از ترمز به درستی استفاده شود.
– از واترجت در اتاق هایی که دارای مواد انفجاری و خطرناک هستند استفاده نگردد و همچنین از پاشش مستقیم آب بر روی چنین موادی خودداری شود.
– در هنگام کار با دستگاه لنس باید با دو دست، محکم گرفته شود تا بتوان از حرکت دایره ای آن جلوگیری نمود.
– شیلنگ فشار قوی با احتیاط جابجا شود تا به لبه های تیز برخورد نکند و در صورت حلقه شدن باید از کشیدن آن اجتناب نمود تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود.

نگهداری از دستگاه پس از انجام عملیات

نکات ایمنی واترجت صنعتی– تفنگی دارای یک کلید ایمنی می باشد که پس از هر بار استفاده باید فعال شود تا از پاشش تصادفی آب جلوگیری گردد.
– پس از اتمام شستشو حتما کلید اصلی در حالت 0 یا off قرار گیرد و سپس از پریز برق جدا شود تا ایمنی به طور کامل رعایت شود.
– کابل برق، تجهیزات پاشش آب و شیلنگ فشار قوی به طور کامل بازبینی شود و در صورت آسیب حتما تعمیر یا تعویض گردد تا دستگاه برای استفاده مجدد آماده باشد.