اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

فرش و موکت شوی

اجاره فرش و موکت شوی

فهرست مطالب

یکی از آلودگی های متداول در هتل ها، رستوران ها، مساجد و نمازخانه ها، اماکن زیارتی و متبرکه، کثیفی سطوح کف که با فرش و موکت پوشیده شده، می باشد. نظافت فرش و موکت کار آسان و معمولی نیست، زیرا شستشوی آن ها نیاز به جابجایی خواهد داشت.

در صورتی که فرش و موکت به روش سنتی شستشو شود، نیاز به زمان زیادی مثلا چند روز برای خشک شدن دارد. یعنی چند روز آن محیط باید بدون فرش یا موکت بماند، که روشی مناسب نمی باشد. برای رفع چنین مشکل هایی می توان به روش های مدرن برای نظافت و شستشو روی آورد. دستگاه فرش و موکت شوی یک دستگاه مدرن و مناسب برای شستشوی فرش و موکت می باشد.

دستگاه فرش و موکت شوی

فرش و موکت شویدستگاه فرش و موکت شوی وسیله ای تخصصی و قابل اطمینان است که برای شستشوی موثر انواع فرش و موکت با مساحت های کوچک و بزرگ در محیط های مختلف قابل استفاده می باشد. تمامی دستگاه های فرش و موکت شوی دارای سه بخش اصلی سامانه پاشش آب و مواد شوینده، برس و سامانه مکش می باشد. بنابراین اصول کار تمامی آن ها مشابه یکدیگر می باشد.

عملکرد دستگاه به این گونه است که برس غلطکی همزمان به پاشش آب و مواد شوینده می چرخد و آلودگی ها را از عمق بافت فرش و موکت شستشو می نماید، سپس آب و آلودگی به وسیله سامانه مکش جمع آوری شده و به درون مخزن آب کثیف می ریزد. بدنه مستحکم این دستگاه ها علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، آن را در برابر ضربه های احتمالی در محیط مقاوم می سازد. میزان کارایی دستگاه به عواملی از جمله ظرفیت مخازن آب تمیز و آب کثیف، پهنای شستشوی برس، تعداد برس و قدرت مکش موتور مکنده بستگی دارد.

مزایای استفاده از دستگاه فرش و موکت شور

مزایای فرش شویبا توجه به مشکلات موجود برای شستشوی فرش و موکت به روش سنتی، امروزه از دستگاه های مکانیزه جدید برای این منظور استفاده می شود. این دستگاه ها که به طور ویژه برای چنین سطوحی ساخته شده اند، دارای مزایای مهمی هستند که در ادامه بیان می شوند. شستشوی فرش و موکت با دستگاه فرش و موکت شوی می تواند کیفیت شستشو و بهداشت را تضمین نماید.

از سوی دیگر در برخی محیط ها امکان جابجایی فرش یا موکت نمی باشد، و یا به دلیل وزن بالای فرش ها جابجایی آن ها مشکل است، در این صورت دستگاه فرش شوی بسیار مفید واقع می شود و دیگر نیازی به جابجایی فرش یا موکت نمی باشد. از سوی دیگر پهنای شستشوی مناسب دستگاه باعث می شود از آن بتوان هم در محیط هایی با وسعت بالا و هم راهرو های باریک استفاده نمود و قابلیت مانور بالایی در اتاق های کوچک و راهرو ها دارد.

مزیت دیگری که شستشوی فرش با دستگاه نسبت به روش های دیگر دارد این است که پس از شستشوی فرش یا موکت، پس از نیم ساعت سطح خشک شده و قابل استفاده می باشد و نیازی به نگهداری و مراقبت چند روزه برای خشک شدن ندارد. بنابراین در محیط های پر رفت و آمد، استفاده از این دستگاه بسیار مناسب خواهد بود.

خرید یا اجاره فرش و موکت شوی

اجاره فرش و موکت شوییکی از مسائل قابل توجه برای استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی این است که باید بررسی شود خرید دستگاه به صرفه تر است و یا اجاره آن. شستشوی فرش و موکت معمولا به صورت ماهانه یا سالانه انجام می شود.

با توجه به مساحت فرش و موکت ها در محیط، وسعت محیط مورد نظر و میزان استفاده از دستگاه می توان اجاره فرش و موکت شوی و یا خرید آن را انتخاب نمود. در صورتی که میزان استفاده از دستگاه در یک سال کم باشه اجاره این دستگاه به صرفه خواهد بود اما اگر میزان مصرف زیاد باشد اجاره دستگاه به هیچ عنوان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.