اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره جاروبرقی صنعتی

دلایل اجاره جاروبرقی صنعتی و کاربرد های مختلف آن در صنعت

فهرست مطالب

دستگاه جاروبرقی صنعتی یکی از دستگاه های پر استفاده برای نظافت و جمع آوری گرد و خاک و ضایعات در محیط های مختلف از منزل گرفته تا محل کار و کارخانه ها و نواحی صنعتی می باشد. با توجه به رده بندی های مختلف و مدل های متنوع دستگاه های مکنده که باعث شده ابعاد دستگاه ها، قدرت مکش، قدرت فیلتراسیون، حجم مخزن و برخی ویژگی های دیگر در آن ها متفاوت باشد.

توان و قدرت جاروبرقی صنعتی نسبت به مدل های خانگی قابل مقایسه نیست و در محیط های سخت و صنعتی برای جمع آوری گرد و خاک، مواد پودری، مایعات، مواد روغنی مانند گریس و مواد موجود در صنایع به کار می رود.

در هر محیط باید متناسب با نوع موادی که باید جمع آوری شوند، حجم مواد و وسعت محیط مورد نظر دستگاه جاروبرقی صنعتی انتخاب شود تا بتواند بهترین کارایی را از خود نشان دهد.

 

مزایای اجاره جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی در محیط های مختلفی قابل استفاده می باشد و در هر محیط باید نوعی دستگاه خاص با بیشترین کارایی مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به میزان استفاده می توان با اجاره جاروبرقی صنعتی و یا خرید آن نیاز یک مجموعه را برطرف نمود.

در صورتی که آلودگی در محیط به صورت روزانه تولید شود و هر روز نیاز به نظافت و جمع آوری مواد ریخته شده بر روی سطح باشد، حتما باید دستگاه مورد نظر خریداری شود.

اما در صورتی که آلودگی موضعی باشد و از دستگاه به هر دلیلی یکبار استفاده شود اجاره جاروبرقی بسیار به صرفه خواهد بود. به طور مثال ممکن است نظافت های روزانه با جاروبرقی مدل های کوچک انجام شود، اما پس از تعمیرات و بازسازی ضایعات و آلودگی زیادی تولید شود که نیاز به دستگاه بزرگتری است، در این حالت می توان به جای خرید، با اجاره جاروبرقی صنعتی با قدرت مکش بالا و ظرفیت مخزن زیاد، آلودگی ها را به خوبی جمع آوری نمود.

 

برخی کاربردهای مختلف جاروبرقی صنعتی

از دستگاه جاروبرقی صنعتی در محیط های مختلفی و برای کاربرد های متنوع استفاده می شود. با استفاده از آن می توان مواد گوناگونی را از سطوح جمع آوری نمود، این مواد ممکن است ضایعات بوده و یا حتی ممکن است مواد قابل بازیابی از خط تولید باشد.

بنابراین کاربرد این دستگاه ها نیز ممکن است در محیط های مختلف متفاوت باشد. در ادامه به چند نمونه از کاربرد های مکنده ها در صنعت اشاره می گردد.

 

استفاده از مکنده در صنعت جوشکاری

در صنایعی که افراد در آن با عملیات جوشکاری زیادی سر و کار دارند، محیط حاوی گرد و غبار و گازهای سمی است. این مواد آتش زا در صورتی که در محیط بماند می توان خطر آفرین بوده و سلامت افراد حاضر را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین با استفاده از یک دستگاه مکنده با شرایط ویژه می توان آلودگی ها را به خوبی جمع آوری نمود.

 

کاربرد مکنده در دفع آزبست

آزبست یک نوع ترکیب معدنی است که علاوه بر اینکه در ساخت تجهیزات آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد، در صنعت ساختمانی نیز پر کاربرد است. آزبست ماده ای سمی است که در هنگام ساخت و ساز و یا تخریب بنا، گرد و خاک آن در هوا پخش می شود.

به دلیل سمی بودن این گرد و خاک، باید در منشاء تولید سریعا جمع آوری شوند تا سلامت افراد حاضر در محیط را به خطر نیاندازند. جمع آوری این مواد سمی به راحتی با مکنده صنعتی امکان پذیر می باشد.

 

کاربرد مکنده صنعتی در کارخانه سیمان

در کارخانه جان سیمان و سرامیک همیشه حجم بالایی از گرد سنگ و سیمان در فضا وجود دارد. این گرد و غبار با ورود به دستگاه تنفسی می توانند مشکلاتی جدی برای کارکنان حاضر در منطقه ایجاد نمایند. به همین دلیل باید این آلاینده ها با استفاده از دستگاه مکنده صنعتی بلافاصله جمع آوری گردد تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.