اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

نظافت دوره ای آشپزخانه صنعتی با اجاره دستگاه کارواش

فهرست مطالب

نظافت و شستشو یکی از ارکان مهم و اساسی در آشپزخانه های صنعتی می باشد. چرا که این محیط ها به واسطه نوع فعالیت شان ارتباط مستقیمی با سلامت افراد جامعه دارند. طبخ انواع غذا ها در آشپزخانه های صنعتی موجب آلوده شدن انواع سطوح افقی و عمودی در این مکان ها می گردد. ماندگاری آلاینده ها و عدم نظافت موثر و با کیفیت آنها می تواند منبع مناسبی برای رشد و تکثیر عوامل بیماری زایی چون انواع باکتری ها و قارچ ها شده و در نهایت سلامت محیط و غذا های طبخ شده را تحت تاثیر قرار دهد.

مسلما آلودگی غذا ها به عنوامل بیماری زایی چون باکتری ها و قارچ ها می تواند موجب مسمومیت افرادشده و در نهایت با کاهش اعتبار کسب و کار تاثیرات سویی در بهره وری و سود آوری اقتصادی به دنبال داشته باشد. با توجه به گستردگی محیط در این محیط ها و همچنین ماهیت چرب و رورغنی انواع آلاینده ها مسلما استفاده از شیوه های سنتی و دستی نظافت به منظور شستشو و نظافت عملا از کارآیی لازم برخوردار نبوده و نمی تواند نیاز های نظافتی محیط را آنگونه که باید و شاید برطرف نماید، در چنین شرایطی استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی چون دستگاه کارواش راهکار مناسب و ایده آلی برای نظافت می باشد.

اما با توجه به اینکه خریدارای دستگاه کارواش نیازمند هزینه بالایی است، اجاره دستگاه کارواش راهکار مقرون به صرفه ای برای تامین نیاز های نظافتی محیط می باشد.

ساز و کار دستگاه کارواش صنعتی

کارواش صنعتی دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای شستشو و نظافت انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشد که با استفاده از پاشش آب پر فشار تمامی آلاینده های چسبیده بر روی سطوح را شستشو داده و از محیط حذف می نماید. این دستگاه ها به منظور افزایش فشار اب مجهز به پمپ فشار قوی بوده و از این رو پس از افزایش فشار آب ، ان را از طریق شیلنگ فشار قوی، لنس و نازل بر روی سطوح هدف پاشش می نماید.

دو فاکتور مهم در دستگاه های کارواش صنعتی عبارتنداز، سرعت پاشش و فشار پاشش. هر چه فشار پاشش دستگاه بیشتر باشد، توان دستگاه در حذف لایه های عمیق آلودگی بیشتر بوده و هر چه سرعت پاشش یا دبی آب خروجی بیشتر باشد، سرعت عملیات شستشو و نظافت افزایش می یابد.

انواع دستگاه های کارواش اتوماتیک

دستگاه های کارواش اتوماتیک بر اساس درجه حرارت آب خروجی به دو دسته واترجت های آب سرد و واترجت های آب گرم تقسیم بندی می شوند. ئستگاه های کارواش آب گرم به منظور افزایش دمای آب مجهز به سیستم گرمکن می باشند. تجهیز کارواش اب گرم به سیستم گرمکن موجب می شود که کارواش های آب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد ابعاد بزرگتر ووزن بیشتری داشته باشند. با توجه به اینکه ورود آب داغ به داخل پمپ موجب مستهلک شدن پمپ شده و عمر مفید آن را کاهش می دهد، سیستم گرمکن همواره پس از پمپ دستگاه قرار می گیرد.

مزایای اجاره دستگاه کارواش صنعتی

یکی از بزرگ ترین مزایای اجاره کارواش صنعتی، کاهش هزینه های مرتبط با نظافت می باشد. با توجه به اینکه شستشو و نظافت آلاینده های چرب و روغنی انباشته در محیط های آشپزخانه با استفاده از شیووه های سنتی  دستی به تعداد زیادی نیروی خدماتی و حجم قابل ملاحظه ای از آب و مواد شوینده نیاز دارد، نظافت با این شیوه ها بسیار هزینه بر می باشد. در حالیکه اجاره دستگاه کارواش به ویژه کارواش آب گرم تاثیر بسزایی در افزایش سرعت و کیفیت نظافت دارد.

علاوه بر این اجاره دستگاه کارواش صنعتی آب گرم موجب حذف موثر و با کیفیت آلاینده های چرب و روغنی از روی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی شده و همچنین حجم آب و مواد شوینده را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. کاهش در هزینه ها و حفاظت از محیط زیست از دیگر مزایای نظافت دوره ای آشپزخانه ها با اجاره دستگاه کارواش صنعتی می باشد.