اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

سوئیپر

چگونه یک سوییپر صنعتی مناسب انتخاب کنیم

فهرست مطالب

دستگاه  سوییپر صنعتی دستگاه تخصصی نظافت سطوح کف می باشد که بدون استفاده از آب و یا مواد شوینده اقدام به گردروبی از سطوح می نماید. به وسیله این دستگاه می توان زباله های جامد و خشک بزرگ و کوچک را به وسیله برس های تعبیه در دستگاه جمع آوری کرد.

اجزا جاروب شهری

از جمله اصلی ترین اجزا این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

منبع تغذیه

نیروی لازم برای عملکرد بخش های مختلف دستگاه می تواند از روش های متفاوتی تأمین گردد. سوییپر می تواند از نوع باتری ای، بنزینی و یا دیزلی باشد. بسته به نوع کاربرد می بایست در مورد انتخاب نوع مناسب تصمیم گرفت. مدل های احتراقی که رایج تر هستند در محیط های باز امکان مانور بیشتری دارند. اما نوع دیگری از جاروب شهری موجود می باشد که دارای هیچ گونه باتری، کابل و یا موتوری نبوده و به سوخت نیز نیاز ندارد. این نوع سوییپر، سوییپر مکانیکی نام دارد که فقط از طریق حرکت دادن دستگاه به سمت مورد نظر اجزا آن از جمله چرخ ها و برس ها به حرکت در می آید و عملیات مورد نظر انجام می گردد.

برس

دستگاه جاروی شهری دارای دو برس یکی برس مرکزی که در قسمت میانی دستگاه قرار دارد و عموما از نوع غلطکی می باشد و دیگری دو برس جانبی  است که از نوع دیسکی می باشند. در واقع برس های جانبی که در طرفین دستگاه قرار دارند زباله ها را به سمت برس مرکزی هدایت می کنند تا به این ترتیب جمع آوری آنها به وسیله برس مرکزی راحت تر انجام شود. در برخی مدل ها برس های جانبی دارای یک موتور مکنده هستند تا به فرآیند جمع آوری آلودگی ها کمک نماید.

مخزن

مخزن محلی است که آلودگی ها پس از جمع شدن به وسیله برس در آن ذخیره می گردند. این بخش می تواند به صورت دستی تخلیه شود، و یا  به صورت مکانیزه و بدون نیاز به جدا سازی از دستگاه تخلیه گردد. 

هنگام اجاره و یا خرید دستگاه جاروب شهری به چه نکاتی می بایست توجه نمود

از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وسعت سطح

در صورتی که محیط مورد نظر از وسعت زیادی برخوردار باشد، انتخاب مناسب سوییپر سرنشین دار است، همچنین در صورتی که محیط روباز باشد استفاده از مدل های احتراقی بدون مانع خواهد بود.

میزان آلودگی

متناسب با نوع فعالیت انجام شده میزان و حجم آلودگی می تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال میزان آلودگی در مورد یک سوپرمارکت و یا یک فروشگاه، عموما از رفت و آمد افراد ناشی می گردد و حجم آلودگی به مراتب کمتر ازمیزان آلودگی است که همه روزه در یک کارخانه بتن سازی تولید می شود. در نتیجه نوع و میزان آلودگی از فاکتور های بسیار مهم بشمار می آید.

سطح صدای تولید شده توسط سوییپر

توجه به این نکته که دستگاه چه زمانی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد می تواند میزان صدای تولید شده توسط دستگاه را از جمله نکات قابل ملاحظه قرار دهد. برای مثال اگر سوییپر صنعتی قرار است در میان روز و هنگام فعالیت افراد و یا رفت و آمد عابران استفاده شود انتخاب دستگاهی با حداقل میزان صدای تولیدی در اولویت قرار می گیرد. ولی در صورت به کارگیری دستگاه هنگامی که محیط از افراد خالی شده و ساعت کاری به اتمام رسیده، میزان صدای تولید شده می تواند اهمیت کمتری بیابد.

مقرون به صرفه بودن

در صورت خریدن و یا اجاره دستگاه، هزینه به کارگیری دستگاه از مهم ترین موارد می باشد. در صورت خرید دستگاه، سرمایه گذاری برای خرید دستگاهی با کیفیت می تواند در بلند مدت با صرفه جویی در تعداد نیروی خدماتی به کار گرفته شده، کاهش زمان نظافت، افزایش کیفیت نظافت و مواردی از این دست نه تنها باعث بازگشت هزینه اولیه شده بلکه موجب سودآوری و رونق در کسب و کار نیز گردد. اما در صورت اجاره دستگاه هزینه روزانه به کارگیری دستگاه می بایست مورد توجه قرار گیرد.

شرکت ارائه دهنده محصول

امروزه با افزایش تعداد شرکت های ارائه دهنده دستگاه های نظافتی، تصمیم گیری برای انتخاب یک شرکت مناسب ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر آید، اما این موضوع چندان هم پیچیده نیست. فقط کافی است خدمات ارائه شده و اعتبار شرکت را مورد بررسی قرار داد تا به نتیجه مناسبی رسید.