اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

فاکتورهای مهم در اجاره پولیشر مناسب

فهرست مطالب

اگر کفپوش منزل یا محیط کار شما کدر شده است و لازم است جلا و زیبایی را به آن بازگردانید، به یک پولیشر نیاز دارید. دستگاه پولیشر جزو تجهیزات نظافتی گرانقیمت است. از سوی دیگر در شرایط معمول عملیات پولیشینگ در برنامه نظافتی هفتگی یا ماهانه شما قرار وجود ندارد. بنابراین بهتر نیست با صرف هزینه بسیار کمتر و اجاره پولیشر مشکل خود را به راحتی حل کنید؟

اجاره پولیشر مناسب

با توجه به مدل‌های متنوع پولیشر موجود در بازار، انتخاب درست شما بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت علی‌رغم صرف زمان، انرژی و هزینه به کیفیت مطلوب دست پیدا نمی‌کنید. در ادامه فاکتورهای مهم برای انتخاب و اجاره پولیشر مناسب بررسی شده است:

وسعت محیط

دستگاه‌های پولیشر از لحاظ اندازه و پهنای عملیاتی بسیار متنوع هستند. قیمت اجاره پولیشر با ظرفیت و قابلیت‌های دستگاه تغییر می‌کند. بنابراین، وسعت محیط شما فاکتور بسیار مهمی است که هنگام انتخاب دستگاه باید به آن توجه کنید. برای فضاهای کوچک معمولا یک پولیشر تک برسه با سرعت چرخش پایین کفایت می‌کند. حال آنکه در فضاهای بزرگ تجاری و صنعتی باید از دستگاه‌های چند برسه یا دارای پهنای عملیاتی بزرگتر استفاده کرد.

نوع کفپوش

نوع کفپوش (پارکت، سرامیک، مرمر یا بتن) فاکتور مهم دیگری است که هنگام اجاره پولیشر باید به آن توجه کنید. در فضاهای کوچک همانند منازل یا دفاتر و شرکت‌ها شما می‌توانید از یک نوع پولیشر استفاده کنید اما برای فضاهایی با کفپوش‌های متفاوت در بخش‌های مختلف باید یک پولیشر چند منظوره انتخاب شود.

سرعت دستگاه

اکثر پولیشرها دارای سرعت چرخش بین 150 تا 450 دور در دقیقه می‌باشند. این نوع پولیشرها برای شستشو و صیقلی کردن بصورت همزمان مناسب هستند و غالبا سطح جلای مورد نیاز و مطلوب برای کفپوش منزل یا محیط کار شما را فراهم می‌کنند. اما اگر به دنبال کیفیت پولیشینگ بالاتر و دست‌یابی به سطحی کاملا صیقلی و آینه مانند هستید باید به اجاره پولیشر با سرعت چرخش بالاتر از محدوده ذکر شده فکر کنید.

وزن دستگاه

بطور کلی، دستگاه‌های سنگین‌تر نیروی تمیزکننده بیشتری را در یک ناحیه متمرکزتر با سرعتی آهسته‌تر اعمال می‌کنند. در حقیقت وزن دستگاه به یک نیروی رو به پایین وارد بر پد تبدیل شده و حداکثر اثر تمیزکنندگی را بر روی کفپوش دارد. اگر می خواهید عملیات اسکرابر عمیق یا لایه برداری پولیش قدیمی را انجام دهید، اجاره پولیشر سنگین‌تر و دارای سرعت چرخش آهسته‌تر برای شما مناسب است. بصورت مشابه، یک دستگاه سبک تر و دارای سرعت چرخش بالاتر باعث ایجاد پرداخت آینه‌ای و بالاترین سطح تلالو می‌شود.

ظرفیت موتور

هنگام اجاره پولیشر باید به ظرفیت موتور دستگاه انتخاب شده توجه نمایید. معمولا توان پولیشرها بین 750 تا 1500 است. پولیشر‌های دارای توان 750 وات برای نظافت و شستشوی و جلادهی معمول خوب هستند. برای عملیات شستشو و لایه برداری کف می‌توان از دستگاه‌های حدود 1100 وات استفاده کرد و دستگاههای دارای توان 1500 وات برای هر نوع عملیات جلادهی و شستشو بر روی هر نوع کفپوش سخت مناسب می‌باشند.

تجهیزات جانبی

دستگاه‌های پولیشر معمولا قابل تجهیز به تجهیزات جانبی اضافی هستند که عملکرد آنها را ارتقاء می‌دهد. ساده‌ترین تجهیز جانبی یک پولیشر مخزن ان است که امکان پاشش همزمان محلول شوینده یا وکس و صیقلی کردن سطح را فراهم می‌کند و شما را از اسپری کردن به شکل مجزا بی نیاز خواهد کرد. در مقابل از پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات جانبی این دستگاه می‌توان به سیستم مکش اشاره نمود که برای جمع آوری گرد و غبار ناشی از پولیش کردن زمین با سرعت بالا مناسب است.

این سیستم از مشکلات زیست محیطی و بیماری‌های مرتبط با تنفس گرد و غبار پیشگیری می‌کند زیرا از انباشت گرد و غبار جلوگیری کرده و ریسک انتقال آلودگی را کاهش می‌دهد. بنابراین هنگام اجاره پولیشر در مورد تجهیزات جانبی قابل ارائه با آن از تامین کننده دستگاه سوال کنید.

پدهای پولیش

پدهای دستگاه تعیین کننده میزان حرارت و سایش ایجاد شده بر روی سطح هستند. استاندارد زیر کم و بیش برای تمام برندها و تولیدکنندگان پد و دستگاه صادق است:
پدهای مشکی- زبر، با دوام و دارای عملکرد یکنواخت هستند و برای کاربردهای لایه‌برداری خیس مناسب می باشند.
پدهای سبز- برای لایه برداری خیس عمیق و حذف لکه‌های سرسخت در بخش‌های دارای رفت و آمد زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پدهای آبی- لایه برداری کلی یا شستشو همزمان با اسپری کردن عمیق
پدهای قرمز- ایده آل برای پرداخت با سطح جلای بالا هنگام جلادهی خشک
پدهای سفید- پولیشینگ غیرساینده برای ارائه سطح صیقلی آینه‌ای

بنابراین بسته به نوع کاربرد مورد نظر خود هنگام اجاره پولیشر باید پد مناسب را نیز انتخاب نمایید تا به بهترین نتیجه دست یابید.
در پایان لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌های تامین کننده و اجاره دهنده تجهیزات نظافتی معتبر دارای خدمات مشاوره می‌باشند. هنگام اجاره پولیشر بهترین راهکار برای انتخاب یک مدل مناسب مشاوره با کارشناس باتجربه و بهره‌مندی از دانش فنی و عملی وی‌ می‌باشد.

بدون شک یک کارشناس آگاه با دریافت اطلاعات دقیق در خصوص وسعت محیط، نوع کفپوش و کاربرد مورد نظر شما می‌تواند کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین مدل موجود را به شما معرفی نماید.