اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

شستشوی حرفه‌ای استخر با اجاره واترجت

فهرست مطالب

استخر در خانه یا باغ به شکل منبع شادی و زیبایی عمل می‌کند. شما می‌توانید بعد از یک روز کاری یا در آخر هفته در کنار استخر خود استراحت کنید، کودکان شما و همبازی‌ها آنها می‌توانند در استخر بازی کنند. در یک کلام موقعیت های تفریح و استراحت که استخر برای شما فراهم می‌کند بی شمار است. اما اگر در حال برنامه ریزی برای استخر خود در فصل گرم سال هستید، نخستین قدم منطقی تمیز کردن و اطمینان از آماده بودن آن است. با گذشت زمان جرم و آلودگی در استخر انباشته می‌شود، بنابراین اگر به تازگی صاحب استخر شده‌اید و ایده‌ای در خصوص نحوه نظافت و شستشوی استخر ندارید، این مقاله به شما آموزش خواهد داد که چگونه با اجاره واترجت و تنها در 6 مرحله استخر خود را تمیز کنید.

اجاره واترجت برای شستشوی استخر بتنی/گچی

خوشبختانه دستگاه‌های واترجت اختراع شده اند و اجاره دستگاه کارواش راهکاری سودمند است که چالش پیش روی شما در این نوع عملیات نظافت و شستشو به سادگی برطرف می‌نماید. اما پیش از شروع کار باید به موارد زیر توجه کنید.

تعیین نوع استخر پیش از اجاره واترجت

استخرها دارای شکل و اندازه متفاوت هستند و از مواد متفاوتی ساخته می‌شوند. برخی از این مواد در مقایسه با انواع دیگر با دوام‌تر هستند و مقاومت برخی کمتر می‌باشد. استخرهای ساخته شده از مواد مقاوم همچون بتن، گچ یا بتن اکسپوز دارای استحکام بالا هستند و می‌توان از روش‌های مکانیکی قدرتمند همانند شستشو با واترجت برای نظافت آنها استفاده کرد. در مقابل استخرهای تولید شده از موادی همانند فایبرگلس و وینیل آنچنان مقاوم نیستند و بهتر است برای شستشوی آنها از استفاده از محلول‌های شوینده اکتفا نمود.

ابزار و تجهیزات جانبی

هنگامی که مشخص گردید که استخر شما از موادی همانند بتن، گچ یا بتن اکسپوز ساخته شده است می‌توانید برای اجاره واترجت و ابزار و تجهیزات جانبی مناسب برای عملیات اقدام کنید. اگر در ساخت استخر شما از فایبرگلس یا وینیل استفاده شده است، نوع آلودگی انباشته شده بر روی دیواره‌ها و کف استخر متفاوت خواهد بود و بهتر است برای از بین بردن لکه های ارگانیک، فلزی و شیمیایی از محلول شوینده استفاده کنید. برای از بین بردن هر لکه بهتر است از ماده شوینده مخصوص آن نوع لکه استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

شستشوی استخر با واترجت در 6 مرحله

یک استخر کثیف نه تنها ظاهری بسیار ناخوشایند دارد بلکه بستری مناسب برای رشد انواع میکروب و باکتری و حشرات موذی همچون پشه و مگس است که می‌تواند خانواده و حیوانات خانگی شما را در معرض بیماری قرار دهد. با صرف هزینه منطقی و اجاره واترجت از یک سو استخر شما در حداقل زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی به نحو موثر تمیز می‌شود و از سوی دیگر عملیات طاقت فرسای تمیز کردن استخر با این ابزار کارآمد به فعالیت مفرح و جذاب برای شما تبدیل خواهد شد. پیروی از مراحل زیر به شما کمک می‌کند عملیات شستشوی استخر خود را به بهترین شکل انجام دهید:

تخلیه استخر

پس از اجاره واترجت ، کار خود را با تخلیه استخر آغاز کنید. در این مرحله توصیه می‌شود از آب تخلیه شده برای عملیاتی نظیر شستشن ماشین ، شستن فرش ، شستشوی گاراژ، تمیز کردن پاسیو و موارد مشابه استفاده کنید. هنگامی که آب استخر کاملا تخلیه شد، اجازه دهید استخر خشک شود و زباله‌هایی را که در کف استخر جمع شده است جاروب کنید. سپس تمام تجهیزات الکتریکی موجود در محل نظافت را با پوشش ضد آب بپوشانید.

شستن دیواره ها

دیواره‌های استخر باید اولین هدف شستشوی شما باشند. هنگام شستشوی دیوارها تا حد امکان با قاعده باشید و از یک دیوار به دیوار دیگر حرکت کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ بخش یا دیواری را بدون شستشو باقی نگذاشته‌اید.
اولین مرحله آن است که دیوار را کاملا خیس کنید. سپس ماده شوینده را از پایین به بالا پاشش کرده و به آن 5 الی 10 دقیقه زمان دهید تا روی لکه‌ها و سایر اشکال آلودگی عمل نماید. پس از زمان دهی به ماده شوینده، مرحله آب کشی فرا می‌رسد که باید با استفاده از یک نازل دارای زاویه باز و فشار کم انجام شود. با توجه به اهمیت نوع نازل هنگام اجاره واترجت به نازل ارائه شده همراه با دستگاه توجه کنید و با توضیح عملیات مورد نظر خود از مشاور شرکت ارائه دهنده درخواست کنید بهترین گزینه ممکن را به شما معرفی کند.
عملیات آبکشی را به شکل کامل انجام دهید تا مواد شوینده و آلودگی‌ها بصورت کامل از روی دیوار شسته شوند، آب کشی را از بالا به پایین انجام دهید و این فرایند را بر روی تمام دیوارها تکرار کنید.

شستن کف استخر

پس از شستن دیوارها برای شستن کف استخر اقدام کنید. عملیات شستشو را مشابه با آنچه در مورد دیوارها انجام دادید در مورد کف نیز تکرار کنید. یعنی کف استخر را خیس کرد، ماده شوینده را به آن اعمال نموده و زمان دهید تا ماده شوینده عمل کند. اگر لایه ای از آلودگی لجن مانند کف استخر ته نشین شده است از نازل لجن کش واترجت برای تخلیه آن می‌توانید استفاده نمایید. سپس کف استخر را کاملا آبکشی کنید.

از بین بردن جلبک‌ها

رشد جلبک در استخرها بتنی و گچی اتفاقی معمول است و هنگام تمیز کردن استخر باید آنها را کاملا از بین ببرید.
برای راحت شدن از شر جلبک‌ها اجاره واترجت یا اجاره دستگاه کارواش راهکاری موثر است البته پس از استفاده از این دستگاه باید ماده شیمیایی خاص استفاده کنید تا از عدم رشد دوباره جلبک‌ها اطمینان حاصل شود.
پس از آبکشی از محلول ضد جلبک استفاده کرده و نواحی درگیر جلبک شده را با استفاده از این محلول و یک برس زبر بسابید. برای این کار می‌توانید همراه با اجاره واترجت درخواست یک برس دوار کنید تا با صرف انرژی کمتر این مرحله را انجام دهید. سپس عملیات آبکشی را با آب تمیز انجام دهید.
بخاطر داشته باشید که هرگز نباید مواد شوینده شیمیایی همانند وایتکس، کلر و محلول ضد جلبک را با دستگاه کارواش خانگی پاشش کنید.

درخواست نازل دوار همراه با اجاره واترجت

اگر استخر خانه یا باغ شما برای مدت زمان طولانی مثلا چند سال تمیز نشده است به عملیات شستشوی عمیق‌تری نیاز دارید. در این حالت اجاره واترجت با یک نازل دوار برای شما سودمندتر خواهد بود. زیرا این نازل از قدرت مشابه با نازل سوزنی در حذف لکه‌های سرسخت، جرم و آلودگی برخوردار است و با دارا بودن سطح پوشش دهی مشابه با نازل کاردکی به انجام عملیات در بازه زمانی معقول کمک می کند.

پر کردن مجدد استخر

پس از اتمام عملیات، مجددا و به شکل کامل استخر را آبکشی کنید. این مرحله برای جلوگیری از باقی ماندن هر گونه ماده شیمیایی بر روی دیوارها و کف هم است. سپس آب آلوده را تخلیه کرده و زمان دهید تا استخر خشک شود.
هر گونه ضایعات باقی مانده و تجهیزات مورد استفاده را از استخر خارج کرد و در نهایت استخر را با آب تمیز پر کنید.
اگر فکر می کنید انجام مراحل فوق برای شما دشوار است از شرکت تامین کننده تجهیزات بخواهید که همراه با اجاره واترجت یک نیروی ماهر و باتجربه در اختیار شما قرار دهد. این امر اندکی هزینه عملیات را افزایش می‌دهد اما دیدن استخر کاملا تمیز بدون هیچ گونه زحمت برای شما، قطعا خوشایند خواهد بود.