اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره دستگاه کفسابی

اجاره دستگاه کفسابی و نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه

فهرست مطالب

انجام عملیات کفسابی سنگ علاوه بر افزایش زیبایی و جلای کفپوش سنگی شما و صیقلی کردن آن موجب افزایش مقاومت و پایداری سنگ، افزایش سهولت نظافت و نگهداری سنگ، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء سطح بهداشت محیط می‌شود. دستگاه‌های کفسابی تجهیزاتی کاملا صنعتی و سخت‌کار هستند که خریداری آنها نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجه می‌باشد اما با صرف هزینه کاملا معقول و مقرون به صرفه و اجاره دستگاه کفسابی میتوان از مزایای متعدد کفسابی بهره‌مند شد.

سلامت و ایمنی هنگام اجاره دستگاه کفسابی

همانند تمام دستگاه‌ها و تجهیزات نظافت صنعتی، دستگاه‌های کف ساب تنجهیزاتی ایمن هستند اگر و فقط اگر هنگام استفاده از آنها نکات ایمنی رعایت شده و مطابق با دستورالعمل دستگاه و به شکل صحیح از آن استفاده شود. البته باید توجه نمود که دستگاه‌های کفساب در مقایسه با سایر تجهیزات نظافتی همانند اسکرابر یا پولیشر تخصصی‌تر بوده و کار کردن با آنها نیازمند آموزش، مهارت و تجربه بالا است.

بنابراین اگر تا به حال با دستگاه کار نکرده‌اید و قصد اجاره دستگاه کفسابی را دارید حتما مرحله کار کردن با دستگاه و انجام عملیات را به فردی ماهر و با تجربه واگذار کنید. بهترین گزینه استفاده از اپراتورها یا نیروهای خدماتی شرکت اجاره دهنده دستگاه است. در هر صورت چه خود بخواهید از دستگاه استفاده کنید چه فرد دیگری را برای انجام این کار انتخاب کنید، باید به نکات ایمنی زیر به دقت توجه نمایید تا امنیت و سلامت خود و افراد حاضر در محیط حفظ شده و دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب تضمین شود.

پیش از شروع عملیات

1- پس ازاجاره دستگاه کفسابی با تجهیز ارائه شده کاملا آشنا شوید. اگر تا به حال از دستگاه استفاده نکرده‌اید، به دقت دستورالعمل آن را بخوانید یا از یک فرد با تجربه بخواهید که نحوه صحیح کار کردن با دستگاه را به شما آموزش دهد.
2- بررسی کنید که محیطی که قرار است در آن از دستگاه استفاده کنید کاملا ایمن باشد بعبارت دیگر خطرات احتمالی را ارزیابی کنید. نکات مهمی که باید به آن توجه کنید عبارتند از:
مرطوب بودن محیط و خطر مدار اتصال کوتاه
کفپوش بیش از حد آلوده یا آسیب دیده
محیط دارای نور کم یا نامناسب
حضور افراد دیگر در محیط
اگر احتمال وارد شدن افراد دیگر به ویژه کودکان به محیط وجود دارد فردی را بعنوان مسئول انتخاب نمایید تا از وارد شدن آنها جلوگیری کند.

راه اندازی دستگاه

1- لباس مناسب بپوشید و از تجهیزات ایمنی استفاده کنید. لباس شما هنگام کار با این دستگاه نباید بلند و گشاد باشد زیرا امکان گیر کردن آن در دستگاه وجود دارد. از کفش‌ها یا پوتین‌های کاملا بسته و غیرلغزنده استفاده کنید.
دستگاه‌های کفساب معمولا دارای سطح صدای بالا هستند و برای جلوگیری از آسیب شنوایی باید از محافظ‌ گوش استفاده کنید. بسته به شرایط کاری ممکن است لازم باشد از تجهیزاتی همانند دستکش، عینک محافظ، ماسک محافظ در برابر گرد وغبار و کلاه ایمنی نیز استفاده کنید.

2- با توجه به اینکه نسبت به اجاره دستگاه کفسابی اقدام کرده‌اید تمام بخش‌های دستگاه و تجهیزات آن را پیش از شروع کار به دقت بررسی کنید. قبل از بازبینی بخش‌های مختلف اطمینان حاصل نید که دستگاه خاموش است و دو شاخه برق آن از پریز خارج شده است.
در صورت استفاده از کابل افزایش دهنده طول اطمینان حاصل کنید که داری مقاومت کافی برای انتقال جریان مورد نیاز می‌باشد.

کار کردن با دستگاه کفساب

1- هنگام روشن کردن دستگاه به هرگونه صدا یا لرزش غیرعادی توجه کنید.
درست است که برای اجاره دستگاه کفسابی هزینه پرداخت کرده‌اید و تمایل دارید که عملیات کفسابی در بازه زمانی مورد نظر شما انجام شود اما در صورت وجود صدای غیرعادی یا هر گونه مشکل دیگری در خاموش کردن دستگاه و بررسی مشکل شک نکنید.
2- هنگام کار کردن با دستگاه در وضعیت کاملا متعادل قرار گرفته و دسته دستگاه را محکم با دو دست نگه دارید.
3- همواره دستها و پاهای خود را از بخش‌های متحرک دستگاه دور نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که بخش‌های چرخان دستگاه در تماس با کابل برق آن قرار نگرفته‌اند.
4- هنگام کار هوشیار باشید.
اگر هنگام کار احساس خستگی کردید یا حس کردید که در حال از دست دادن تمرکز خود می‌باشید، دستگاه را خاموش کرده و مدتی استراحت کنید.
هرگز هنگامی که تحت تاثیر داروی خاص، مواد مخدر یا الکل هستید با دستگاه کار نکنید.

خاموش کردن دستگاه

1- هنگامی که کار شما با دستگاه ساب تمام شد، دو شاخه آن را از پریز برق خارج کنید.
2- کابل برق دستگاه را چک کنید که آسیب ندیده باشد. همچنین از سالم بودن سایر بخش‌ها اطمینان خارج کنید.
اگر بخشی از دستگاه حین کار آسیب دیده است دستگاه را در همان وضعیت رها نکنید و نسبت به رفع مشکل سریعا اقدام کنید. این مسأله به ویژه زمانی مهم است که اجاره دستگاه کفسابی برای انجام پروژه‌ای بزرگ صورت گرفته است که احتمالا چندین روز به طول می‌انجامد و افرادی دیگری جز شما ممکن است با دستگاه کار کند.
فراموش نکنید که کوتاهی شما در این زمینه می‌تواند به آسیب دیدگی دوستان و همکارانتان منجر شود.

رفع مشکل گرد و غبار

عملیات کفسابی همراه با ایجاد و انتشار گرد و غبار زیاد در محیط است. تنفس در چنین محیطی می تواند به مشکلات تنفسی برای شما منجر شود. بنابراین هنگام اجاره دستگاه کفسابی معمولا لازم است که یک جاروبرقی صنعتی قدرتمند همراه با دستگاه اجاره شود تا مشکل ذکر شده را حل نماید.
حتی به هنگام تجهیز دستگاه به مکنده یا جاروبرقی استفاده از ماسک ضروری است.