اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

اجاره جاروبرقی صنعتی

اجاره جاروبرقی صنعتی برای نظافت فر در نانوایی و شیرینی‌پزی

فهرست مطالب

شما صاحب یک کارخانه بزرگ تولیدکننده نان، بیسکوئیت و سایر مواد غذایی به شیوه صنعتی باشید یا یک نانوایی یا شیرینی‌فروشی محلی کوچک، سه نیاز پایه در کسب و کار شما مطرح است: نگه داشتن فر به شکل کاملا پاکیزه، تضمین کامل بهداشت در محیط تولید و حفظ کارایی کامل در محیط کار. اگر می‌خواهید بدانید خرید یا اجاره جاروبرقی صنعتی چگونه در برطرف کردن این سه نیاز اساسی به شما کمک خواهد کرد، در این مقاله با ما همراه باشید.

5 نشانه‌ نیاز فر شما به خرید یا اجاره جاروبرقی کارآمد

وجود 5 نشانه زیر مشخص می‌نماید که فر صنعتی شما نیازمند یک جاروبرقی باکیفیت و کارآمد است.

1- فضای داخلی فر شما آغشته به لکه‌های روغن و پسماند مواد غذایی پخته شده است.
2- پسماند مواد غذایی و ذرات آرد در تمامی بخش‌های پخش شده‌اند.
3- مایعات سریز شده و سوخته در جای جای آن قابل مشاهده است.
4- کف و جداره‌های فر با خمیر سوخته پوشانده شده است.
5- فر آنچنان آلوده است که به درستی گرم نمی‌شود.

در چنین شرایطی تمیز نمودن فضای داخلی فر یک ضرورت برای کسب و کار شما به شمار می‌آید و مهم‌ترین دلیل برای انجام هر چه سریعتر این عملیات با خرید یا اجاره جاروبرقی صنعتی پیشگیری از آلوده شدن محصول نهایی شما می‌باشد. در حقیقت پیشگیری از آلودگی ماده غذایی یا همان محصول نهایی در هر نوع صنعت غذایی از جمله تولید نان و شیرینی یک اولویت به شمار می آید و بهترین راهکار برای دست یابی به این هدف استفاده از دستگاه جاروبرقی یا مکنده صنعتی و تا حد امکان اجتناب از بکارگیری دمنده یا مواد شوینده شیمیایی است.

اهمیت نظافت فر

نظافت منظم و اصولی فر به معنای تضمین سطح بهداشت بالاتر، بازده بسیار خوب، افزایش طول عمر فر و از همه مهم‌تر پیشگیری از خطر آلوده شدن محصول است. این موارد اهمیت استفاده از یک راهکار مناسب را برای انجام این عملیات مشخص می‌نماید و در ادامه خواهیم دید که چرا خرید یا اجاره جاروبرقی صنعتی بهترین راهکار در این زمینه است.

خطرات نظافت فر صنعتی

نظافت یک فر صنعتی باید به سرعت و بدون هیچگونه خطری برای کارکنان انجام شود. در اغلب موارد نظافت فرهای صنعتی به دو دلیل خطرناک است:

1) دمای بالای فر و موادی که باید مکش شوند یعنی خرده‌های نان داغ که دمای آنها ممکن است به 250 درجه سانتیگراد برسد.
2) عمق فر که نظافت آن را بدون استفاده از تجهیزات مناسب دشوار یا حتی غیرممکن می‌کند.

بنابراین باید از ابزاری استفاده نمود که اولا قابلیت مکش مواد دارای درجه حرارت بالا را داشته و قرارگیری در فضای پرحرارت و تماس با سطوح دارای دمای بالا باعث آسیب دیدگی آن شود. دوما با توجه به ساختار فر و عمق آن این ابزار باید قابلیت نظافت بخش‌های مختلف فر از جمله نواحی دارای محدودیت دسترسی را بدون ایجاد خطر برای کارکنان داشته باشد.
با توجه به موارد ذکر شده، بکارگیری یک جاروبرقی صنعتی مجهز به ست مخصوص نظافت فر بهترین راهکار برای انجام این عملیات است. حال اگر خرید این دستگاه و تجهیزات مورد نیاز با توجه به هزینه بالای دستگاه های جارو برقی صنعتی در مقایسه با مدل‌های تجاری و خانگی ممکن نباشد، می‌توان گزینه اجاره جاروبرقی صنعتی و ست مخصوص نظافت فر را مدنظر قرار داد.

ویژگی‌‌های جاروبرقی صنعتی و تجهیزات جانبی مناسب برای نظافت فر

هنگام خرید یا اجاره جاروبرقی و ست مخصوص نظافت فر برای انجام نظافت به شکلی کاملا موثر، سریع و ایمن و جلوگیری از انباشت گرد و غبار خطرناک که می‌تواند منجر به حریق و انفجار شود باید به نکات زیر توجه نمود:

– انتخاب دستگاه دارای فیلتر طبقه‌بندی شده یعنی فیلتر کلاس L یا M نومکس (فیلتر مقاوم در برابر درجه حرارت بالا)
– انتخاب دستگاهی مجهز به اجزاء مقاوم در برابر درجه حرارت بالا تا 200 درجه سانتیگراد
– سیستم کاملا آنتی استاتیک
– انتخاب دستگاه مجهز به سیستم نظافت فیلتر برای جلوگیری از انباشت گرد و غبار و ذرات آرد بر روی فیلتر و ممانعت از افت مکش
– امکان تجهیز دستگاه به تجهیزات مورد نیاز برای نظافت بخش‌های عمیق فر شامل لوله مکش استیل و مقاوم در برابر درجه حرارت بالا تا 180 درجه سانتیگراد
– مخزن قابل جدا شدن برای سهولت جابجایی، تخلیه و شستشو
– انتخاب دستگاه دارای گواهینامه آتکس (در صورت نیاز به استفاده از دستگاه‌ در اتمسفر خطرناک یا برای مکش حجم بالای ذرات قابل انفجار همانند آرد)

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی در نانوایی و شیرینی‌پزی

با اجاره جاروبرقی مناسب در فواصل زمانی منظم نه تنها می‌توانید عملیات نظافت فر را بعنوان قلب کسب و کار خود در حداقل زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهید و آن را بصورت پیوسته در شرایط بهینه حفظ کنید، بلکه می‌توانید از این دستگاه چندمنظوره و کارآمد در نظافت سایر بخش‌های کسب و کار خود نیز استفاده کنید. توجه نمایید که یک جاروبرقی صنعتی باکیفیت و تولید شده توسط یک تولیدکننده معتبر از قدرت و سرعت مکش بالاتری در مقایسه با مدل‌های کوچک تجاری و خانگی برخوردار بوده و با طیف متنوع تری از تجهیزات جانبی ارائه می‌گردد.

قدرت و سرعت مکش بالاتر در کنار تجهیزات جانبی متنوع امکان نظافت بخش‌های دارای محدودیت دسترسی همانند درزها و شیارها، فضای زیر ماشین آلات، سطوح واقع در ارتفاع، سطح خارجی لوله‌ها و اتصالات را برای شما فراهم می‌کند در نتیجه می‌توانید با اطمینان از حذف کامل آلودگی، گرد و غبار و پسماند از محیط و جلوگیری از انباشت آن‌ها در طولانی مدت محیط کاری سالم‌تر و ایمن‌تر را برای کارکنان خود فراهم نموده و از سلامت محصولات خود اطمینان خاطر داشته باشید.