اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

آماده سازی و استفاده از اسکرابر در 7 مرحله ساده

فهرست مطالب

اجاره اسکرابر یکی از سریع‌ترین و موثرترین روش‌های نظافت و شستشوی سطوح کف سخت است. استفاده از دستگاه کفشوی صنعتی در عملیات تمیز کردن زمین در مقایسه با روش‌های دستی همانند استفاده از تی و سطل بسیار ساده‌تر است. یک دستگاه زمین شوی صنعتی به جای آنکه همانند تی آلودگی را از بخشی به بخش دیگر منتقل کند، آن را از روی زمین جمع کرده و کفپوشی پاکیزه و خشک بر جای می‌گذارد. بنابراین بهترین راهکار برای تمیز کردن سریع‌تر و باکیفیت‌تر زمین اجاره اسکرابر و استفاده از این دستگاه کارآمد است.

آماده سازی اسکرابر پس از اجاره اسکرابر

هنگام اجاره اسکرابر می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندکی بیشتر از شرکت ارائه‌دهنده درخواست نمایید که یک اپراتور در اختیار شما قرار دهد. این کار به انجام سریعتر و باکیفیت‌تر عملیات کمک می‌کند. اما اگر تصمیم دارید انجام عملیات با دستگاه را خود بر عهده بگیرید باید پیش از استفاده از دستگاه، چند مرحله ساده را به منظور آماده سازی آن انجام دهید.

1)اطمینان از شارژ بودن اسکرابر

اغلب دستگاه های اسکرابر صنعتی دارای زمان شارژدهی بین 5/2 تا 4 ساعت با یک شارژ کامل هستند. شاید این زمان کوتاه به نظر برسد. اما اگر محیط را قبل از استفاده از دستگاه آماده کنید می‌توانید بسته به مدل انتخاب شده هنگام اجاره اسکرابر بین 1000 تا 6000 مترمربع را در هر ساعت تمیز کنید. توجه کنید که شارژ مجدد باتری‌ها ممکن است 6 تا 8 ساعت طول بکشد بنابراین باید به دقت برنامه ریزی کنید تا بتوانید کل فضای مورد نظر خود را در مدت زمان اجاره اسکرابر تمیز کنید.

2)متصل کردن شیلنگ‌ها

مطمئن شوید که تمامی شیلنگ‌ها از جمله شیلنگ متصل کننده تی به مخزن آب کثیف به درستی و به شکل محکم به دستگاه متصل شده‌اند.

3)بازبینی از لحاظ عدم وجود نشتی و آسیب دیدگی

در صورت مشاهده هر گونه آسیب دیدگی یا نشتی در بخش‌های مختلف دستگاه از استفاده از آن خودداری کرده و به شرکت اجاره دهنده دستگاه اطلاع دهید.

5)پیروی از دستورالعمل

هر دستگاه اسکرابر با مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های خاص از لحاظ میزان مجاز ماده شوینده قابل استفاده ارائه می‌شود. هنگام اجاره اسکرابر در خصوص این دستورالعمل‌ها از ارائه‌دهنده دستگاه توضیح بخواهید و برای دست‌یابی به بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان خود را ملزم به رعایت آنها بدانید. بطور کلی می‌توان بیان کرد که از یک محلول شوینده خنثی باید بر روی کفپوش پرداخت شده و واکس خورده و مرمر استفاده کرد. حال آنکه در کارخانه‌ها و انبارهای صنعتی با سطوح کف بتنی از چربی‌زداهای قوی‌تر استفاده می‌شود.

6)پر کردن مخزن آب تمیز

پیش از استفاده از اسکرابر مخزن آب تمیز آن را تا حد مجاز با آب تمیز یا محلول شوینده پر کنید.

7)انتخاب پد/برس مناسب

هنگام اجاره اسکرابر پد یا برس را باید متناسب با نوع کفپوش و آلودگی موجود بر روی زمین انتخاب کنید. بر روی زمین مرمر و کفپوش پرداخت شده یا واکس خورده دارای جلای بالا از برس‌های استاندارد یا پدهای نرم‌تر مثل پد سفید یا قرمز استفاده کنید. برس یا پدهای زبرتر برای سطوح کف بتنی مناسب هستند. به عنوان یک قانون کلی پدها برای سطوح صاف و برس‌ها برای سطوح ناهموار و زبرتر با خطوط دوغاب مناسب می‌باشند.

نحوه استفاده از اسکرابر صنعتی

بعد از آماده سازی اسکرابر نوبت به بخش اصلی کار یعنی استفاده از دستگاه و تمیز کردن زمین با آن می‌رسد. هنگام کار با این دستگاه باید به نکات زیر توجه کنید:

1)اماده سازی محیط

در محوطه‌ای که اجاره اسکرابر با هدف تمیز کردن زمین آن صورت گرفته است علامت احتیاط قرار دهید و هر نوع مانع همانند مبلمان را که می‌تواند در مسیر حرکت اسکرابر قرار گیرد از محیط خارج کنید.

2)پیش جاروب

قبل از شروع کار با اسکرابر هر گونه زباله و پسماند را باید جمع آوری کنید. اگر زباله‌های جامد بر روی زمین باقی بمانند. احتمال آسیب دیدگی دستگاه و کفپوش شما وجود دارد. در محیط‌های کوچک می‌توانید از ابزار دستی همانند جارو برای عملیات پیش جاروب استفاده کنید. در محیط‌های بزرگ شاید نیاز به استفاده از سوییپر باشد.

3)شروع عملیات از بخش‌های خارجی‌تر

استفاده از اسکرابر را از نواحی نزدیک به دیوار یا مرزهای خارجی ‌تر آغاز کنید و دقت کنید بین هر دو بخش مجاور همپوشانی وجود داشته باشد تا بخشی بدون تمیز شدن باقی نمانده و آب و آلودگی نیز بصورت کامل توسط تی جمع آوری شود.

4)تقسیم بندی محوطه

به جای آنکه مستقیما از یک سمت محوطه به سمت دیگر آن بروید، محوطه را به چند بخش تقسیم کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا از مدت زمان اجاره اسکرابر استفاده بهینه کنید.

5)تکرار عملیات بر روی زمین‌های بسیار آلوده

برای به دست آوردن بهترین نتیجه بر روی زمین‌های بسیار آلوده ممکن است مجبور باشید دو بار عملیات را انجام دهید. در مرحله اول تی را بالا برده و فقط عملیات برس زنی را انجام دهید. در مرحله دوم با پایین آوردن تی اجازه دهید علاوه بر برس زنی عملیات مکش و جمع آوری آب و آلودگی نیز صرت گیرد.

6)استفاده از تی برای نواحی دارای دشواری دسترسی

اگر در بخش‌های دارای محدودیت دسترسی لکه‌ می‌بینید از ابزارهای دستی مثل تی و سطل که انعطاف‌پذیری بالاتری دارند برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

7)چیدن فضا پس از خشک شدن کامل زمین

اسکرابر به دلیل داشتن سامانه مکش، عملیات خشک کردن زمین را همزمان با شستشوی آن انجام می دهد. البته بهتر است پس از پایان عملیات زمان اندکی صبر شود تا زمین کاملا خشک شود. سپس به تدریج موانعی را که اتاق خارج کرده اید به آن برگردانید.