اجاره انواع تجهیزات، ابزارهای تخصصی و نظافت صنعتی

در رنت ابزار می توانید به صورت آنلاین و سریع تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب نموده و در بازه زمانی مشخص ابزار تخصصی را اجاره نمائید.

تفاوت اسکرابر و پولیشر

اجاره اسکرابر یا پولیشر، کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است؟

فهرست مطالب

اگر به هر دلیل کفپوش سخت شرکت، فروشگاه یا حتی پارکینگ یا لابی منزل شما ظاهری کثیف و آلوده پیدا کرده است و حتی بعد از ساعت‌ها تی‌کشی یا سابیدن آن با فرچه یا سایر ابزارهای دستی زیبا و درخشان به نظر نمی‌رسد، شاید وقت آن است که با اجاره یک دستگاه مکانیزه قدرتمند زیبایی و جلا را به آن بازگردانید.

اما دنیای تجهیزات نظافتی و عملکرد تخصصی هر یک از آنها ممکن است برای شما بعنوان یک مصرف‌کننده غیرحرفه‌ای اندکی پیچیده و گیج‌کننده باشد و دقیقا ندانید که استفاده از کدام دستگاه نیازهای شما را به بهترین شکل برطرف می‌نماید؟ مطالعه این مقاله به شما در تصمیم‌گیری برای اجاره اسکرابر یا پولیشر کمک خواهد کرد.

چرا اجاره اسکرابر ؟

استفاده از اسکرابر سریعترین روش برای شستشوی سطوح کف سخت همانند سنگ، سرامیک، پارکت، بتن و … است. برای درک سرعت اسکرابر در شستشوی زمین کافی است بدانید که شستشوی محیطی به وسعت 100 مترمربع با تی در حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

شستشوی چنین محیطی با استفاده از یک دستگاه پولیش تک برسه و سپس مکش و جمع آوری آب و آلودگی با استفاده از یک جاروبرقی آب و خاک در حدود 32 دقیقه زمان می‌برد. حال آنکه با اجاره اسکرابر یا کفشوی صنعتی دارای پهنای شستشوی 60 سانتیمتر می‌توان 100 مترمربع را تنها در 7 دقیقه تمیز نمود.
علاوه بر سرعت بسیار بالاتر، یک اسکرابر در عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف آلوده عملکردی بسیار بهتر از تی نشان می‌دهد. این امر به سرعت و فشار بالای چرخش برس‌های آن باز می‌گردد. از سوی دیگر این دستگاه به دلیل داشتن سیستم جمع آوری و مکش آب و آلودگی زمین را خشک نموده و در نتیجه تنها با یکبار حرکت روی سطوح کف کیفیت نظافتی بی نظیر ارائه می‌نماید.

همچنین اجاره اسکرابر روشی ایمن‌تر نسبت به تی کشی است زیرا تی کشی باعث خیس باقی ماندن زمین می‌شود که خطر سرخوردگی و لغزش افراد را در پی دارد. بنابراین اگر قصد انجام عملیات نظافت و شستشوی سطوح کف در ساعات کاری آن هم در محیطی پرتردد را دارید. انتخاب اسکرابر برای شما بهترین گزینه است زیرا نه تنها به انجام عملیات در کمترین زمان ممکن کمک میکند بلکه با خشک کردن همزمان سطوح کف برای رفت و آمد افراد حاضر در محیطی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

چرا اجاره پولیشر ؟

اگر زمین شما نسبتا تمیز است اما درخشان نیست برای افزایش زیبایی و جلای آن می‌توانید به گزینه اجاره پولیشر فکر کنید. در حقیقت پولیشر دستگاه تخصصی جلادهی سطوح کف سخت است که به دلیل دارا بودن سرعت چرخش برس بیشتر از اسکرابر باعث درخشان شدن کفپوش و انعکاس نور از سطح آن می‌شود.

البته آلودگی‌های سرسخت جای گرفته در خلل و فرج کفپوش یا خطوط دوغاب نیز با الیاف برس پولیشر قابل شستشو می‌باشند اما باید توجه کنید که پولیشر فاقد سیستم مکش است و بنابراین برای دستیابی به کیفیت مطلوب باید در کنار این دستگاه از یک جاروبرقی آب و خاک استفاده شود که این امر موجب طولانی‌تر شدن عملیات نظافت و شستشو می‌گردد.

نکته مهم در مورد پولیشر نحوه کنترل و هدایت دستگاه است که با توجه به نوع خاص طراحی این دستگاه و چرخش بسیار سریع برس آن ممکن است برای افراد آماتور اندکی دشوار باشد. بنابراین توصیه می‌شود کار کردن با پولیشر توسط کاربر باتجربه و ماهر صورت گیرد.

اگر با توجه به میزان آلودگی زمین و نوع کاربرد مورد نظر خود در خصوص اجاره اسکرابر یا پولیشر تصمیم گرفتید. حال نوبت انتخاب مدل مناسب است. بطور کلی پولیشر‌ها نسبت به اسکرابرها از لحاظ پهنای شستشو و منبع تغذیه تنوع کمتری دارند. پولیشرهای دستی معمولا بصورت دستی و کابلی ارائه می‌شوند.

چرا اسکرابر؟

حال آنکه اسکرابرها از لحاظ پهنای شستشوی، نحوه هدایت و منبع تغذیه متنوع‌تر بوده و امکان انتخاب بین مدل‌های دستی و سرنشین دار، کابلی و باتری دار برای شما وجود دارد.

هر دو دستگاه اسکرابر و پولیشر هم با برس و هم با پد قابل استفاده می‌باشند و ممکن است این سوال پیش بیاید که از دستگاه خود همراه با کدام یک از آنها باید استفاده کنید.

اگر زمین شما دارای خطوط دوغاب عمیق (همانند کاشی و سرامیک) است یا زبر و ناهموار است. بهترین گزینه برای شما اجاره اسکرابر یا پولیشر همراه با برس می‌باشد. زیرا الیاف برس به خوبی در خلل و فرج و شیارها نفوذ کرده و تمام قسمت‌ها را تمیز می‌کنند. در این حالت اگر از پد استفاده کنید، پد بر روی سطوح دارای پستی و بلندی لغزیده و تنها پیک‌ها را تمیز می‌کند.
اگر کفپوش شما کاملا صاف و مهم‌تر از آن غیرمواج است (همانند ونیل، مرمر، لمینت و پارکت) بهتر است از پد استفاده کنید.

در پایان بعنوان نتیجه‌گیری می‌توان بیان نمود که برای نظافت و شستشوی سطوح کف زبر و دارای آلودگی سرسخت مثل روغن و گریس اجاره اسکرابر با برس انتخاب عاقلانه است و در مقابل برای کفپوش‌های تمیزی و کاملا صاف نیازمند جلادهی می‌توان از پولیشر با پد مخصوص صیقلی کردن استفاده کرد.